London!!

Imorgon lämnar jag Sverige igen! Jag och familjen ska åka till London i fem dagar! Det ska verkligen bli kul. Pappa kommer och hämtar oss halv sju i morgon bitti, eftersom vi ska flyga klockan nio från Skavsta flygplats. Det blir riktigt tidigt nu när jag är van att somna runt halv ett och vakna vid halv elva varje dag. I London ska vi titta på massor av sevärdheter och gå runt på stan. Min moster tipsade om ett varuhus kallat Primark. Det är tydligen sjukt billigt och även om en hel del är skräp så kan man göra riktiga fynd därinne. Jag, mamma och min lillasyster funderar på vad vi ska göra av pappa... Han får väl titta på herrkläder en stund :) Jag har varit i London en gång tidigare, men det var för sex år sedan så det ska bli kul att komma tillbaka. Vi ska bo på Svenska Kyrkans vandrarhem som ligger ungefär 25 minuter utanför city. Vädret ska tydligen bli fint :)

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag har packat inför resan och har nu bara handbagaget kvar. Mamma skulle växla lite pengar och köpa en regnjacka, så jag och syrran följde med henne in till stan. Vi gick och letade efter en bra regnjacka, växlade till brittiska pund och promenerade bort till Gamla Stan och köpte Ben&Jerry's-glass. När vi satte oss på en bänk vid ett liten öppen plats mellan alla gränder hamnade vi bredvid en liten fotosession. En kvinna i svarta läderbyxor och vit magtröja och sjukt mycket svart smink runt ögonen satt på en bänk och posade för en kille med kamera. Det var ganska kul att se att modeller faktiskt posar precis som i "Top Model". När vi hade hittat allt vi behövde åkte vi hem och tittade på ett par avsnitt av "Vänner".

Just nu sitter jag och lyssnar på soundtracket till "The Phantom of the Opera" på Spotify. Det är så sjukt bra!!! Jag älskar Emmy Rossums röst. Den är ganska späd, men ändå väldigt vacker. Jag lyssnade kort på originalversionen av "Think of me" med Sarah Brightman men jag tyckte att hon tog i lite väl mycket. Det beror förmodligen på att jag är van att höra Emmy Rossum, men ändå.

Jag borde nog packa mitt handbagage.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0