Harry Potter!!

Igår var jag på bio och såg "Harry Potter och Halvblodsprinsen"! Den var jättebra! Jag visste inte riktigt vilka förväntningar jag skulle ha på den, men den levde upp till allt jag hade hoppats. De senaste filmerna har varit väldigt mörka och utan de mysiga scenerna från första och andra filmen, men den här, sjätte i serien, hade tagit tillbaka en del av mysigheten. Det var inte riktigt lika mycket mörker och fighter, utan istället handlade mycket om hur det var på skolan. Jag älskade att se kärleksintrigerna! Lavender Brown och Ron var riktigt kul! Sen är ju självklart den här filmen (och boken i viss mån) en transport till upplösningen, och det var förmodligen därför man la mer fokus på skollivet än tidigare. Sista boken kommer delas upp i två filmer med premiär 2010 och 2011. Jag tycker att det är bra att man gör så, även om det förmodligen inte bara beror på att göra historien rättvisa utan även att två filmer spelar in mer pengar än en. Men jag längtar ändå!



För övrigt är Tom Felton, som spelar Draco Malfoy, så sjuuuukt snygg!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad bra att den var bra. Jag dör av längtan att gå och se den, men jag har lovat Saskia att vänta på henne.



P.S Tom Felton uppskattas i det här huset också;P D.S

2009-07-30 @ 16:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0