Precious love

Idag har varit den softaste måndagen på länge. Jag har idag haft två riktiga lektioner: bild och franska. Ändå kom jag till skolan 10 och åkte hem 15.30! Det finns en förklaring. Jag började dagen med bildlektion som tillbringades i träslöjden och tekniken :) Vi håller på med olika designprojekt på bilden och jag ska ju bygga om en stol till en fåtölj, vilket lättast görs i träslöjden och tekniken. Idag jobbade jag med att såga till ribbor som ska användas för att förlänga ryggen lite. Det var väldigt kul att få jobba ordentligt för jag har inte haft träslöjd på tre år! Nästa gång ska dessa ribbor monteras på ryggen.

Efter bilden var det lunch och sedan gympa. Jag åkte då med mina kompisar till Eriksdalsbadet där man skulle simma 1000 meter. Tyvärr är jag fortfarande väldigt hostig så pappa ville inte att jag skulle simma. Jag och min kompis Marre, som inte heller skulle simma, trodde att vi skulle få komma in och titta på, men gympaläraren sa att det var onödigt att skolan skulle behöva betala inträde om vi ändå inte skulle simma. Han föreslog att vi skulle promenera tillbaka till skolan. Därför tog vi en 3km promenad till Hornstull längs vattnet. Det var så härligt! Solen sken och vattnet var täckt av vit is! Vi klättrade lite på ett träd som stack ut i vattnet, och satt på ett par stenar vid vattnet och gled med fötterna på isen. Den var så pass tjock att vi vågade ställa oss på den och gå ut två decimeter från stenarna. Längre än så vågade vi inte. När vi kom till Tantolunden bestämde vi oss för att leta upp närmaste tunnelbana, som visade sig vara Hornstull. Därifrån åkte vi till skolan. Det var bara tjejerna som hade simmat medan killarna i vår klass och vår parallellklass hade haft innegympa. Därför hade de den matten som vi tjejer inte behövde gå på. Men när jag och Marre kom tillbaka till skolan var det en halvtimma kvar av matten så vi fick sitta där med killarna och räkna. Det var ganska kul. Killar är lite annorlunda men vi hade ju varann :) Jag bör kanske lägga till att tjejerna i vår parallellklass struntade i franskan, till vår glädje. Det är mycket lugnare utan dem... :)

Just nu sitter jag här vid skrivbordet och ska påbörja denna hög med läxor. Jippie!

Uppifrån och ner:
- Franska (diagnos imorgon)
- Historia (uppgifter till onsdag)
- Kemi (läsa till onsdag)

Jag antar att det inte är så mycket. Jag vill ju börja på Kungsholmens Gymnasium, och senast idag har jag hört två personer säga att det är hur mycket plugg som helst! Den ena var en kille vid bussen i stan som hörde mig och min kompis Pellan prata om Kungsholmen, och han hade både gått där och på AF. Jag visste att jag kände igen honom! Den andra var min kompis Alexandra som jag träffade på bussen hem. Hon är grymt härlig! Jätteglad och pratsam. Hon skulle antagligen kunna prata i tre dagar i sträck :) Hon upplyste mig om att det är plugg 24/7 på Kungsholmen. Det ska jag väl klara :) Provet är på onsdag!!! Pirrigt!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0