Mini-jubileum!

Detta är mitt 202:a inlägg på denna blogg! Hyfsat bra, eller hur? Jag har haft denna blogg i cirka ett år (tror jag) och just nu är jag inne i en sjukt-kul-att-blogga-period. Denna period kan ha något med min bärbara julklappsdator som är sjukt mycket snabbare än min gamla dator.

Idag är det söndag. Jag väcktes av mamma kvart i nio i morse för att jag skulle vara i kyrkan kvart i tio. Det var lite jobbigt att gå upp, men inte farligt. Jag och tre tjejer dansade i kyrkan på mötet, och jag och två till hade söndagsskolan. Vi pratade om Mose och Farao och det gick väldigt bra, men det blev lite långt. Vi har 0-6åringarna och de orkar inte alltid sitta och lyssna hur länge som helst. Vi har tidigare tyckt att vi har pratat för kort stund men det kanske var en ganska bra längd trots allt. När de flesta barnen hade sprungit iväg för att leka spelade min kompis Ella lite piano och sjöng en stund. Jag och Sara hängde på och vi klurade ut ackorden till nästan hela "Hallelujah". Det tog lite tid och en hel del klinkande på pianot. Sedan satte vi oss och fikade kyrkkaffe. Jag åt så grymt goda kakor! Det var havrekakor med smält nougat på. Riktigt riktigt gott! Jag frågade kvinnan som hade bakat dem om receptet, och hon sa att man skulle blanda havregryn, smör, lite vaniljsocker och lite bakpulver, bre ut på en plåt, hyvla nougat över och grädda i ungen. Tyvärr kunde hon inte proportionerna i huvudet. Jag kanske provar mig fram någon gång.

Jag, mamma och min lillasyster har idag tittat på disney-versionen av "Robin Hood". Jag älskar den filmen! Den är så vacker! Jag vill också ha en sådan kille som Robin ;) Efter filmen packade vi ihop diverse grejer och flyttade till pappa. Jag tror att vi hade med oss fem väskor (varav en var en resväska) och en kasse! Resväskan och kassen berodde faktiskt på att jag och lillsyrran ska på skidläger på sportlovet nästa vecka. En liten stund efter att vi hade kommit till pappa åkte han och lillsyrran iväg och handlade. Då passade jag på att städa badrummet på övervåningen. Pappa tycker att jag är lite städgalning, men jag tycker om att ha ett rent badrum.

Nu ligger jag på min säng och lyssnar på radio. Jag tror att det är The Beatles, men jag är inte säker. "Yesterme, yesteryou, yesterday", kan det vara Beatles? Gammalt är det i alla fall. Jag borde börja skriva en reflektion om min och Marres gympalektion för typ tre veckor sedan. Problemet är att jag inte minns alla detaljer i lektionen... Nåja, det kanske kommer tillbaka :)
Bless// Johanna


Kommentarer
Postat av: elin

stevie wonder - duh!

:)

2009-02-16 @ 20:52:02
URL: http://modisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0