God ny dag!

För en minut sedan var klockan tolv. God ny dag allihopa! Det där är en grej som jag alltid säger när jag är uppe med någon över midnatt. Man säger ju "Gott nytt år" så varför inte "God ny dag"? :)

För en halvtimma sedan kom jag hem från kyrkan. Det var EKO, vårt stora ungdomsmöte, ikväll. Jag och dansgruppen dansade tre danser och det gick väldigt bra. Vissa av fjortistjejerna hängde väl inte riktigt med, men det har de nog aldrig gjort. En grej som däremot störde mig var att en av tjejerna som heter Jasmine hade mobilen med sig i bh:n när vi dansade. Den sista dansen var en lugn och väldigt vacker låt där man är i små grupper och alla grupper gör varsin vers av dansen. Jag dansade solo på allra sista versen och alla stod i en halvcirkel bakom mig med ryggen mot mig. Då får Jasmine sms och börjar gapskratta! Då blir man ju en liten smula irriterad, men det var väl inte så farligt. Hon försökte i alla fall stänga munnen och kväva skrattet. Annars har jag haft en jättetrevlig kväll. Efter mötet satt jag, Sara, Viktor och Tobbe i cafét och snackade och skrattade. Viktor var jättetrött och det var väldigt kul. Han kunde knappt hålla ögonen öppna! :)

Idag har det väl inte hänt så mycket annars. Vi fick tillbaka ett religionsprov som vi skrev i typ november. Vi skrev det vid samma tidpunkt som vi höll på och bytte lärare och vikarier fram och tillbaka, så det är förståeligt att det har glömts bort fram tills nu. Det gick väldigt bra i vilket fall som helst. På SO:n såg vi färdigt filmen "Hitler - The rise of evil". Den var hemsk! Hitler var verkligen sjuk i huvudet. Jag tror inte att någon i det klassrummet var helt oberörd när vi gick därifrån.

Hela den här helgen kommer bli en danshelg för mig. Jag dansade ikväll i kyrkan, ska dansa imorn i en annan kyrka och blev idag tillfrågad om att dansa på gudstjänsten på söndag. Det är verkligen roligt för jag älskar att dansa! Att kunna få glädja andra med dansen är en stor bonus.

Pappa stack just in huvudet och sa åt mig att släcka lampan och sova. Jag antar att jag ska lyda honom snart :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0