Snark/znark - sebra/zebra

Jag måste sluta tjata om att jag är trött. Men nu slog tröttheten till mig som en vägg. Eller en dimma kanske. Jag tycker lite synd om min kompis Viktor när jag är trött och chattar med honom. Då skriver han på om en massa grejer och jag svarar mm, jaha och :P på allt. Men man orkar ju inte skriva någon roman! Vilket i och för sig är precis vad jag gör här, men det låtsas jag inte om.

Min jul har varit jättemysig! Pappa kom över till mammas hus på julafton och stannade till juldagen. Johnny kom förbi en stund på julaftons morgon/förmiddag (klockan 10) och hade med sig världens sötaste present! Ett jättefint halsband med ett hjärta i guld! Han ska få sin julklapp, problemet var att den var hos pappa och han kom till oss en timma efter att Johnny hade gått... Lite senare kom farmor och farfar och fikade hos oss innan de åkte till min farbror och faster för att fira jul där. Hemma hos oss tittades det på Kalle Anka, åts julmiddag och delades ut julklappar. Jag fick bland annat ett nytt objektiv (fast macro 50mm), böcker, två filmer och en stekpanna formad som ett ko-huvud! Mamma hade hittat den på Lagerhaus och tyckt att den var jätterolig. Jag måste säga att jag håller med :)

På juldagen lekte vi med julklapparna och jag och min lillasyster byggde vår största snögubbe någonsin i kramsnön. Den blev 1,40 meter hög! Eftersom varken jag eller syrran är sådär fruktansvärt långa nådde den till hakan på oss! Men den blev väldigt fin och min syster döpte honom till Bertil. Varför vet jag inte.

Igår gick vi upp alldeles för tidigt för min smak, halv nio, och gjorde oss i ordning för att åka och hälsa på mormor och morfar i Motala. Morfar har fått cancer i magen och levern, så vi åkte hela släkten för att hälsa på honom. Det innebar mamma, hennes två bröder och deras familjer, sammanlagt 15 personer med mormor och morfar. Det var så sjukt kul! Vi pratade och åt och skrattade så otroligt mycket! Min moster Eva är en otroligt rolig människa, hon fick låna sin sons systemkamera och fotade alla. Sedan ville hon att vi kusiner skulle lägga oss i en cirkel på golvet med huvudena mot mitten så att hon kunde ta bild på oss uppifrån! Oj vad vi skrattade! Och ännu mer när min morbror kom in med filmkameran och skulle "filma kortet"! Knasig släkt, men så ska det vara. Min ena morbror med familj åkte hem på kvällen men vi andra sov över och åkte hem idag istället. Tre timmar i mammas obekväma bil är inte alltför kul.

Imorgon ska jag och min kompis Malin ut och åka pulka! Det var ett tag sedan jag träffade henne, så det ska bli jättekul! Sedan på kvällen ska jag, pappa och syster hem till min farbror och äta middag.

Jag lägger upp lite bilder från allt detta senare.
Bless och God Fortsättning// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0