Fast i vinkelvolten

Idag har det blivit ganska mycket sport för min del. På gympan hade vi redskapsgymnastik, vilket var helt sjukt roligt! Förra gången var jag sjuk och fruktansvärt avundsjuk på alla som fick vara med och hjula, hoppa plint och hänga i ringarna. Men idag var jag med! Jag gick på gymnastik i sju år, så jag kände mig ganska hemma, men jag märkte också att det var fem år sedan jag slutade. Av någon anledning var jag livrädd för att hoppa plint. Målet var att vi skulle lära oss grenhopp (att hoppa över hela plinten i ett hopp), men jag vågade verkligen inte. Jag kompenserade genom att göra kullerbytta på den istället. Min lärare tyckte att jag var jätteduktig på matta. Det är definitivt min bästa gren av de tre. Jag hängde en del i de höga ringarna, men jag lyckades aldrig komma upp till lilla korset och blev sjukt trött i armarna. Men det var jättekul!

Mer sport blev det när jag kom hem och slog på tv:n. Det var skidskytte, så jag satt och tittade på det tills min lillasyster kom hem och sa att hon var tvungen att se på gårdagens inspelade avsnitt av One Tree Hill... Då tittade jag på mitt rum istället. Björn Ferry var femma i mål när jag såg efter senast. Jag tycker om att titta på skidåkning på tv och samtidigt sitta vid datorn eller lösa korsord eller så. Det är mysigt, och väldigt mycket jullov för mig.

Idag skrev jag näst sista provet för terminen. Det var andra delen av franskaprovet som vi gjorde i tisdags, så idag skulle vi skriva en text på franska om vår stad. Jag skrev om Stockholm och tog upp att det finns mycket vatten, muséer, tunnelbanan och sånt. Det kändes väldigt bra och flöt liksom på.

Jag har inte en enda läxa till nästa vecka! Så sjukt skönt. Jag har i och för sig bara lektioner på onsdag och torsdag, men ändå. På måndag har vi repetition i Globen, på tisdag rep i skolan och Jakobs kyrka och fredag är luciamorgon och luciagig på företag. Kom gärna förbi Fältöversten kl 15.00 och titta :)

Nu ska jag bara sitta vid datorn och njuta av att jag inte behöver göra något alls!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0