Det strålar en stjärna i österland

2. 2. 2. 2. 2. 2. 2.

Kan ni fatta att det är TVÅ dagar kvar till julafton!? Knappt ens det, men det beror på hur man räknar. Allt har gått så sjukt fort! För min del skulle det nästan kunna vara november, fast snön gör att den teorin inte håller. I vilket fall är jag glad över att det snart är jul.

Idag hade Sthlm Voices julkonsert i Gustav Adolfs kyrka. Det var jättekul, trots att det inte bara var vi som uppträdde. Aspudden Brass var också där. Det var ett gäng trumpetare och en kille på tuba som spelade julmusik. Problemet var bara att det större delen av tiden lät vidrigt! Det var falskt och fel och de kunde inte vissa låtar och vi satt där och visste inte om vi skulle skratta eller gråta! Okej, det var inte riktigt sant. Vi skrattade nämligen. En hel del. Under hela konserten varvade vi sång och brass, och då fick vi sitta medan de spelade. Jag fick hysteriska fnissanfall i bänken. Det var så falskt! Sista biten av konserten fick vi stå kvar när de skulle spela och vi fick koncentrera oss så grymt mycket för att inte falla ihop av skratt!! Jag kom ihåg vad min kompis Gordon hade tipsat om, så jag stod och försökte citera början av en film. Det fungerade även om man såg ganska borta ut. Men brasset var helt hemskt. Örebro kommunala musikklasser har fått konkurrens!

Annars har jag inte gjort så mycket idag mer än att läsa ut den sista Twilightboken och prata i telefon med Johnny. En av hans gamla flickvänner hade smsat honom igår och sagt att hon saknade honom och frågat om de kunde träffas... Jag frågade Johnny om han ville att jag skulle följa med, men han ville inte träffa henne :)

Nu måste jag snart sova, är stentrött.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0