Åke.

Idag töade det! När jag gick ut och hämtade tidningen i morse fylldes jag av det hemska ljudet av dripp-dripp-dropp från träd, hustak och allt annat där snön sakta smälte bort. Jag vill ha snö! Men plusgraderna förde med sig en bra sak: kramsnö. Jag och min kompis Malin skulle egentligen ut och åka pulka idag men det var trångt i pulkabacken. Så vi gick hem till henne och byggde en stor snögubbe i hennes trädgård. Den blev också ungefär 1,40 m hög och var riktigt tung att bygga. Vi var tvugna att rulla nedre och mellanbollen uppför en backe, och kunde sedan inte lyfta upp mittenbollen. Vi fick hålla på med ramper och sånt för att kunna få en stående snögubbe. Men den blev väldigt fin med en krukskärva till näsa och namnet Åke. Malin döpte den i snö. Sedan gick vi in och åt korv med bröd, bytte julklappar och pladdrade. Grymt mysigt!

Ikväll har jag varit på middag hos min farbror och faster i Älvsjö. Farmor, farfar och mina två vuxna kusiner var också där. Vi spelade Brainstorm kusiner mot kusiner. Tyvärr vann de, men vi hade kul ändå när vi satt och försökte komma på alla indianstammar, Clint Eastwood-filmer och kända sagor bland mycket annat :)

Nu ska jag snart sova. Imorgon ska jag packa lite till, säga hejdå till Johnny och åka till Västerås! Det ska bli jättekul även om jag inte kommer sova så fruktansvärt mycket.

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Riktigt mysigt var det :D Och Åke är grymt snygg, bilder kommer snart! ;)

2009-12-30 @ 23:56:27
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0