You fall and you crawl and you brake and you take what you get

Nu har jag fått ont i vänstra handens fingertoppar igen. Den senaste halvtimmen har jag suttit och spelat gitarr, och förstås fått ont i fingrarna igen. Men nu kan jag nästan spela "Complicated" av Avril Lavigne! Det tar lite tid att byta ackord, men jag blir bättre och bättre. Jag har verkligen börjat tycka om att spela gitarr!

Idag har jag varit på lunch hos min farmor och farfar inne i stan. De har pratat ett tag om att de vill se bilder som jag har tagit från olika semestrar och sånt, så de kom och hämtade mig i förmiddags. Jag föreslog att jag skulle ta tåget in till stan, men de skulle ändå handla på ica här ute så de plockade upp mig i deras bil. Jag åt lunch hemma hos dem, visade bilder och hade trevligt. Efter ett par timmar skjutsade de mig till pendeltåget, och jag åkte ut till Rotebro och träffade pappa för att åka och spela golf! Lektionen gick bra, och efteråt gick jag och pappa en runda på Pay'n'play-banan! Det gick faktiskt ganska bra. Pay'n'play är som en vanlig golfbana, fast man kan få spela där utan några förkunskaper alls. På vanliga banor måste man ha Grönt Kort, men det behövs inte på Pay'n'play. I Rotebro finns en ganska fin 6-hålsbana. På spelprovet som man gör för att få Grönt Kort måste man få minst 12 poäng på den banan. Idag fick jag 11 poäng och pappa fick 13. Det var helt okej från min sida. Nästa gång ska jag få 12 poäng!

Imorgon ska jag gå på synundersökning, köpa ny skolväska och åka till Olivia på tjejkväll! Alla bjudna utom en kan komma, och det ska bli så sjukt kul att träffa tjejerna!! Jag längtar!

Lena Philipsson har verkligen rätt, det gör ont en stund på natten men inget på dan.

Bless// Johanna 


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej där :*

Vi borde ta och ses snart, jag börjar skolan på måndag ju... När är du hemma?



<3

2009-08-13 @ 14:50:23
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0