Vanilj

Igår var jag och mamma och köpte doftljus på IKEA. Mamma köpte ett ljus med vaniljdoft och ställde det i vardagsrummet. Det luktar i hela huset! Det första jag och min lillasyster kände när vi gick ut från våra rum i morse var vaniljdoften! Visserligen luktar det gott, men ändå! Vi får väl vänja oss.

Idag har jag varit i stan. Mamma fyller år imorgon, så vi åkte in till stan med min lillasyrra för att äta födelsedagsmiddag. Vi åkte till Söder och promenerade runt lite innan vi gick till en amerikans restaurang kallad Mississippi Inn och åt. Jag åt världens tjockaste hamburgare och de andra åt biff. Jättemysigt! När vi kom hem gjorde jag en engelskaläxa som bestod av att hitta en bild som beskrev mig. Jag klippte ut en bild ur SvD på ett alplandskap, för att jag tycker om att åka skidor, fota landskap och för att jag inte hittade något bättre. Jag planerar att väga upp den dåliga bilden med en sjukt bra presentation om mig själv. Balans, liksom.

Dessutom har jag läst ut "Harry Potter och Halvblodsprinsen" idag. Nu har jag bara sista boken kvar! Dessvärre verkar det inte bli så mycket lästid i veckorna. Skola, läxor, golf och dans kommer ta upp en del tid, tror jag. Men jag gillar att ha en del att göra :)

Nu ska jag sova. Skola imorn.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0