Tutti frutti

Idag har varit en ganska soft dag. Mamma väckte mig klockan tio för att jag skulle åka iväg och spela golf klockan elva med pappa. Tyvärr regnade det, så jag och mamma åkte och handlade på IKEA istället. Vi köpte två speglar och några doftljus och gick sedan in på Sportia och köpte cykellås och cykelpump. Mitt gamla lås förstördes när någon försökte stjäla min cykel i våras. De lyckades inte stjäla cykeln eftersom de inte fick upp låset, men låsanordningen förstördes så att det inte heller gick att öppna med koden. Dessutom behövde däcken pumpas idag. När vi kom hem skruvade vi upp en spegel i badrummet, satte upp en lampa i samma rum och jag pumpade däcken. Både mamma och min lillasyster följde med ut och höll mig sällskap, och jag och lillsyrran hittade en liten groda! Den var nästan två centimeter lång och jättesöt! Jag lekte med den ett litet tag, men mamma tyckte att den var ganska äcklig. Så jag låtsades kasta den på henne :) Hon hotade med att göra mig arvslös. Det var sjukt kul!

Igår slutade min första skolvecka. Jag kan bara säga att jag trivs i min nya skola med min nya klass. Efter skolan träffade jag Marre, Pellan, Noon, Anna, Elin och Olivia och gick och fikade med dem på Citykonditoriet. Det var sjukt mysigt! Jag, Marre och Pellan slutade skolan först, så vi träffades och gick till fiket och sedan droppade de andra in allt eftersom. Vi tre satt där i nästan tre timmar! Det var jätteskönt att träffa alla tjejerna! Efter en vecka bland folk man knappt känner var det avslappnande att bara umgås med folk som jag verkligen känner. Man behöver inte förklara hur många syskon man har eller var man bor, för alla har redan träffat allas föräldrar och syskon. Tre timmar kändes så otroligt mycket kortare, och vi hade jättekul!

Igår kväll var jag i kyrkan! Vi hade terminens första ungdomsmöte och jag och Sara dansade, och alla ungdomarna lekte toapappersvolleyboll i kyrksalen. Det är en sjukt kul lek som går ut på att två lag får massor av toarullar och ska kasta över dem till andra lagets sida. När omgången är slut och ett lag har vunnit får en person från varje lag klä på sig jättestora mjukiskläder och laget hjälps åt att fylla dessa kläder med toapappret. Jag blev självklart "offer" i mitt lag eftesom jag var minst i storlek, och jag såg ut att väga tvåhundra kilo!! Jag kunde knappt gå, men vårt lag vann i alla fall. Så jag bjöd på att alla fick se mig som tjockis :) Efter mötet satt jag, Sara, Amanda och Evelina och planerade dans. Vi är ledare för de två yngsta dansgrupperna i kyrkan och var tvugna att planera en del inför dansen som startar på onsdag. Det ska bli sjukt kul att vara ledare!!

Nu ikväll har jag tittat på "Harry Potter och Fenixordern" med mamma och lillsyrran. På gården har grannarna kräftskiva, men vi orkade inte vara med. Grannträff = trist!!! Så jag sitter här och luktar på mitt tända doftljus som luktar exotiska frukter och lyssnar på Spotify. Elvis Presley!!!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Ellen

va bra att du trivs i klassen ! :)

2009-08-24 @ 19:33:00
URL: http://ellenviktorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0