Someday, when I'm not me and you're not you, we will fly away with the wings of a bumblebee's tears



Nu är jag trött. Idag blev jag väckt av pappa kvart i tio. Vi skulle spela golf klockan elva, så vi var tvugna att gå upp i hyfsad tid. Vi höll på att glömma våra ifyllda teoriprov i golf hemma, men kom ihåg dem i sista stund. Det var faktiskt väldigt skönt att vara ute så tidigt på dagen! Jag och pappa skulle slå ut bollar från fel sida av driving rangen medan de två andra i gruppen övade bunkerslag med läraren, men när vi märkte att det kom bollar studsande förbi oss från rätt sida av rangen gick vi därifrån. Den rangen är nästan 350 meter lång!!!! Efter lektionen övade vi från rätt sida av rangen, och jag slog en hel del bollar nära 130 meter! Det är jag ganska stolt över :)

Efter golfen åkte jag och köpte en skolväska. Det blev en jättefin hallonröd Björn Borg-axelväska från Stadium. Lite dyr, men väldigt fin och bra! När jag kom hem åt vi middag och åkte sedan in till stan. Min lillasysters kompis Emelie skulle springa Lilla Midnattsloppet, och min lillasyster skulle egentligen också gjort det om hon inte hade stukat foten på ett läger förra veckan. Men hon, jag och pappa följde ändå med in och hejade på Emelie. Hon kom tvåa i sin åldersgrupp! Sedan gick vi på McDonalds och väntade i regnet på starten av Midnattsloppet. Vid starten fanns jättestora högtalare som spelade disco och massor av lampor överallt. Hela starten firades med ett jättestort fyrverkeri! Vi tittade på de två bästa startgruppernas starter, och sedan åkte vi hem.

Imorgon förmiddag ska jag på bio med min kompis Viktor! Vi ska se "G.I.Joe", en actionfilm av något slag. Som jag sa till Viktor: "mycket action, lite tänkande". Efter det ska jag mentalt förbereda mig för gymnasiet.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0