Knäsvag

Den här veckan började väldigt bra. Jag cyklade till stationen och träffade Johnny. Vi har kommit på att vi kan åka tillsammans på måndagar, så han, jag och hans kompis Jessica åkte tillsammans i morse. Det var första gången jag träffade Jessica, och hon var verkligen otroligt gullig! Efter alldeles för kort tid skulle jag gå av, men om jag ska vara ärlig var jag bara halvt medveten om resten av vägen till skolan... Men jag kom fram oskadd. Det kändes på något sätt konstigt att komma tillbaka till Kungsholmen idag. Jag har inte ägnat en tanke åt skolan i helgen, så det kändes som att kliva in i en annan värld när jag träffade klassen. Men vi klarade oss igenom hela dagen. Jag och Agnes satt och skrattade vid lunchen åt att hon "gifte" sig på en buss i Järfälla, hållplats Banangränd, förra året med en scoutkille från Danderyd :)

Efter skolan åkte jag ut till Rotebro för att spela golf med pappa. Det gick faktiskt bra. Jag gick på totalt par, även om det var lite ojämnt spel. Men förhoppningsvis börjar det lossna nu. Det var nästan tomt på banan, vilket var grymt skönt. När vi skulle åka hem hade jag ju cykeln vid stationen, men jag hade tung väska och skulle ta med en grej till min lillasyster som tog ganska mycket plats så pappa skjutsade hem mig till mamma istället.

Problemet med cykeln kvarstod ju ikväll, så jag, Johnny, Linus och Pontus drog iväg och hämtade den. Jag träffade Pontus först, eller man kanske ska säga att han träffade mig. Han låtsades nämligen köra på mig bakifrån! Jag visste inte att det var han, utan trodde att det var någon störig kille som ville stöta på mig. Som tur var var det Pontus :) Vi hade sällskap till busshållplatsen dit Johnny och Linus skulle komma. Jag fick skjuts av Pontus på hans cykel, trots att han inte hade någon pakethållare. Jag satt på sadeln och höll i hans midja medan han stod på pedalerna och trampade. Det var läskigt men kul! Efter ett tag kom Johnny och Linus, och vi gick till stationen, hämtade cykeln och sedan skjutsade Johnny hem mig på min cykel. Det var jättemysigt att sitta där och krama om honom :)

Imorgon är det skola och dans på kvällen. Jag har nästan tre och en halv timma mellan skolan och dansen, men Johnny pratade om att komma och spendera den tiden med mig :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0