Kloka kobenta kniviga kolossala kalasgoda korviga knepiga kringlor

Rubriken är ett exempel på vad jag och min lillasyster hade för oss under den fem och en halv timme långa bilturen från Stockholm till Sälen. Fem och en halv timme är ganska lång tid, men det får man räkna med när Stockholmare ska till fijaelllaen (någon form av norrländska/dalmål, tänk typ svullen tunga och varm potatis i munnen). Men det var väldigt kul i Sälen. Jag var där med pappa, lillsyrran, farfar och farmor. Vi bodde i samma stuga som vi alltid hyr när vi är där på påsken. Vi vandrade en hel del i fjäll av olika slag. På tisdagen gick vi i Trollskogen i Hundfjället. Vi åker alltid slalom i Hundfjället på påsken, men nu gick vi istället uppför Trollskogen och ner i en grön backe. På onsdagen var vi och tittade på Njupeskär. Det är Sveriges högsta vattenfall, 93 meter högt, och var jättehäftigt! Vi fick åka bil i en och en halv timma och sedan promenera två kilometer till vattenfallet och tre och en halv kilometer tillbaka. Det var väldigt skönt att bara gå där i granurskogen och ta det lugnt. På kvällarna tände vi en brasa i den öppna spisen och grillade marshmallows. Det var ganska dåligt väder resten av veckan, men vi var ute och vandrade lite till och åkte till lite affärer en dag. Det var verkligen avslappnande att bara vara i den där stugan, läsa, lösa korsord, titta på VM i simning och mysa.

I söndags kom jag hem, och i veckan har jag varit en del med kompisar. I måndags åkte jag inlines för andra gången sen jag var tio år, och nu har jag lärt mig att stanna! Jag måste erkänna att jag är lite stolt, haha. I tisdags träffade jag min kompis Viktor och grattade honom på födelsedagen i efterskott. Han är tokig i Jolt-cola och fick därför två burkar omlindade av ett rosa snöre av mig i present. Jag hade tänkt köpa en grönsak också eftersom han hatar grönsaker, men det blev inte av ;). Det hade annars varit väldigt kul!

Idag har jag varit med mina kompisar Marre, Noon och Anna på picknick i Vasaparken. Vi tog med oss en filt, saft, godis och bullar och satte oss i skuggan och pladdrade. Efter ett tag kom Felicia och Julia förbi, och vi åkte hela bunten (förutom Marre som skulle till sin morfar) till Söder där Noon skulle pierca läppen! Vi åkte till en jättefin tatuering- och piercingstudio på Bondegatan där vi träffade Noons mamma. Är man under 18 år måste man ha tillstånd av en förälder, så Noons mamma följde med in och betalade. Noon blev riktigt fin i piercingen!

Imorgon ska jag träffa en del kompisar och ha en liten "grillfest" på en strand i stan. Nu ska jag äta en cheescake som jag och min lillasyster bakade idag :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0