Annan tid, annan kanal, samma jag

Idag var första dagen i gymnasiet!! Jag var inte så farligt nervös igår eller imorse, men när jag och Marre var femtio meter från skolan började jag få fjärilar i magen. 10.00 var det upprop i aulan, och innan hade vi tittat på klasslistorna utanför aulan för att se vilken klass vi hamnade i. Vi fick följa med våra mentorer till våra hemklassrum, presentera oss och titta på våra nya klasskompisar. Jag tycker redan om min nya klass! Det känns som att de flesta är sköna och avslappnade människor med humor :) Jag satte mig bredvid en tjej med svart hår och helt svarta kläder i klassrummet. Hon hette Agnes och var sjukt trevlig! Vi tycker lika mycket om att vara sarkastiska, och jag hoppas verkligen att vi kommer bli kompisar. Dessutom träffade jag en tjej som var sjukt lik en tjej i min förra klass, och en kille som såg ut som lillebror till en annan kompis!! Läskigt... Jag kände igen stora delar av klassen eftersom två tredjedelar var från min gamla skola. Jag tror verkligen att det här kommer bli jättebra! Jag längtar redan lite till imorgon...

Igår var jag och min kompis Viktor på bio! Vi åkte in till stan och såg G.I.Joe :) Den var faktiskt riktigt bra! Jag tycker om actionfilmer, och man kan ju säga att det var en actionfilm! Det gick inte fem minuter utan att någonting sprängdes i luften, och som jag sa till Viktor: "Mycket action, lite tänkande". Storyn var faktiskt ganska invecklad och fin för att vara en sådan film, men på vissa ställen kunde man ha utvecklat intrigerna ännu mer. Men två timmars explosioner och högteknologiska vapen och prylar räcker för att göra mig glad :)

Imorgon är andra dagen i skolan. Vi har skolfoto (tidigt!), och på eftermiddagen kommer vi ha vår allra första lektion: engelska. Sedan på onsdag börjar vi med lektioner efter schemat. Jag kommer sluta 12.30 varannan fredag!! :)
Nu ska jag sova.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0