Helgen måste ta slut

Just nu sitter jag i vardagsrummet hos mamma och skriver på vår pyttelilla minidator och lyssnar på Veronica Maggio på Spotify genom stora högtalare. Idag började min andra vecka på gymnasiet. Bortsett från att jag inte alls har koll på schemat skulle det kunna vara den femtonde eller femte veckan på gymnasiet. Klassen känns fortfarande bra :) Jag, Agnes och Disa gick ut en liten sväng på stan idag och Agnes och Disa bestämde att de ska gå på In Flames konsert i december. Bara sådär spontant :) Vår musiklärare pratade i 20 minuter i slutet av vår musiklektion om vikten att vara snäll. Typ. Jag måste vara ärlig och säga att jag inte minns så mycket av vad han sa. Jag lyssnade, försökte verkligen koncentrera mig, till skillnad från många andra som viskade och gjorde roliga miner till de på andra sidan salen, men det slutade med att jag satt och tittade på läraren medan hans ord gick in genom ena örat och ut på andra sidan utan att passera hjärnan. Jobbigt men sant. Han har verkligen den tråkigaste röst jag har hört!

Efter skolan gick jag och köpte en present till mamma. Jag hittade en mysig fleecepläd på In&Finn vid Fridhemsplan, och köpte dessutom en ros. Det var min lillasysters idé med rosen. När mamma kom hem åt vi lite middag och sedan kom pappa över och fikade. Mamma hade köpt en jättegod cheescaketårta, och hon fick sina presenter. En tapasbok, örhängen och pläden :) Det var jättemysigt!

Imorgon åker jag och hela N1B på internat till Graninge stiftsgård på Värmdo! Vi ska bada, sjunga, grilla och mysa hela imorgon och hela onsdag. Det ska bli så sjukt kul!! Jag är jättepepp!

För övrigt har jag köpt en jättestor miniräknare idag. Jag kan inte riktigt förstå varför de kallar den miniräknare när den är nästan dubbelt så lång som min hand! Nån dag ska jag läsa instruktionsboken.
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0