Avsked och upptäckter

Hihi, den titeln låter som ännu en bok/film i samma stil som "Stolthet och fördom". Kryptiskt talat kan den beskriva min fredagskväll.

I torsdags hade jag gympa i skolan. Vi körde friidrott med kulstötning, längdhopp och 60 meter löpning. Det var jättekul men jobbigt, och igår hade jag så fruktansvärt mycket träningsvärk att jag knappt kunde gå! Framsidan av låren gör ont så fort jag rör benen. Men idag tänkte jag försöka komma ut och springa en liten bit. Mamma brukar alltid säga att man ska träna igen efter två dagar för att få bort träningsvärken. Det passar ganska bra eftersom pappa och min lillasyster ska till Solna i eftermiddag. Då kan jag träna medan de är borta.

Igår avslutades min andra vecka i skolan! Det känns fortfarande sjukt att vi har gått så kort tid tillsammans! På engelskan fick vi lyssna på en berättelse och sedan dela upp oss i grupper och hitta på en fortsättning till berättelsen och spela upp den för klassen. Jag och 6 tjejer gjorde en musikalversion där vi sjöng refrängen på "Right here, right now" med Agnes och spelade upp "Somebody to love" på mobilen. Det var jättekul! Den skönaste biten var när Lollo låtsades smälla upp en dörr och sa "Here I am".
"Who are you?" frågade jag.
"I am God" sa hon. Så kom plötsligt Tone in och sa
"And I am Jesus!"
"Son!!" ropade Lollo och kramade om Tone!!
Lite urflippat, men grymt roligt.

Igår kväll var jag i kyrkan. Det var Sara T:s sista gång!! Hon är ungdomsledare, och ska flytta till Karlskoga och jobba som ungdomspastor/ungdomsledare. Så vi hade en kväll speciellt tillägnad henne igår. Det blev lite spex och kul filmer, chokladtema i cafét eftersom Sara älskar choklad samt en hel del tårar i slutet. Sara skulle läsa ett bibelord för oss, men hon grät så mycket att hon knappt kunde läsa det. Jag och en hel del andra personer grät också. Det känns så sorgligt att hon ska flytta! Jag menar, var tusan ligger Karlskoga??? Men hon kommer få det jättebra där, och vi kommer nog överleva här hemma också. Hoppas jag...

Men idag ska jag som sagt ut och springa, och jag borde nog också städa lite.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0