Musikalbesök



Den här musikalen har jag sett idag! "The producers" eller på svenska "Det våras för Hitler". Den handlar om två musikalproducenter i New York som kommer på att de kan tjäna mycket mer pengar på att sätta upp ett rent fiasko på Broadway än att göra en succé. Så de ger sig ut för att hitta det sämsta manuset, den sämsta regissören och den sämsta rollsättning som finns för att göra en stensäker flopp. Det ger dem en musikal tillägnad Hitler, en sjukt gay regissör och en ganska dum svensk blondin.

Jag tyckte att det var en riktigt bra musikal. Bra sång- och dansnummer, tajt ensemble, kul repliker och bra skådespelare. Vi satt på första raden, och jag och min lillasyster skrattade högt ett par gånger. Å andra sidan var det varken Shakespere eller Strindberg, men det visste jag ju innan. Skämten var rätt låga och ganska buskis, men det var kul! En stund i början kände jag att det blev lite väl skrikigt och hysteriskt, men det repade sig när de började sjunga. Jag rekommenderar "The producers" till alla som vill ha inte alltför djup underhållning med musik, dans, skämt och rullatorer :)

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Jo jag får nog göra det, och lära mig gå ordentligt i dem, 9 cm är inte att leka med ;)

Glad påsk på dig!

2009-04-12 @ 00:19:52
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0