Tell me why I can't be there where you are

Yes, människor. Ni läste rätt i rubriken. Jag lyssnar på "Show me the meaning" med Backstreet Boys!! :) Men den stämmer rätt bra, och jag har en liten undangömd kärlek till boybands...

Show me the meaning of being lonely.
Is this the feeling I need to walk with?
Tell me why I can't be there where you are.
There's something missing in my heart.

Idag är det sol igen! Här i huvudstaden är det sisådär +20 grader och klarblå himmel! Helt underbart! Okej, det blåser en del, men det är därför jag är på baksidan av tomten när jag är ute. Vi har höga träd på tre sidor av den fyrkantiga gräsmattan, och huset på den fjärde. Det blir som en skål dit det inte når så mycket vind. På sommaren blir det mer av en gryta än en skål, men det är inte helt fel det heller. Enda minuset är väl då att man blir fruktansvärt svettig av att sola där, men då kan man ju svalka sig med en hink iskallt vatten från utomhuskranen :) Eller ett litet vattenkrig, vad vet jag? Oj vad jag längtar till sommaren nu!

Just nu har jag en liten solpaus. Det betyder inte att jag tar en paus från något och lägger mig i solen, utan jag tar en paus från solen. Det är en del av mitt solsystem, mitt system för hur jag handskas med solen (oj vad det blev mycket ordvitsar här, hihi). Men om jag är lite seriös en stund så är det faktiskt bra att ta en liten paus då och då om man är ute i gassande sol mycket. Att gå in en liten stund, dricka något och få lite skugga på sig är bra så att man inte bränner sig eller får solsting. Solsting skulle ju kunna vara när det sticks (stingas) om man har bränt sig någonstans av solen... :) Okej, nu måste jag sluta vitsa. Flummig... :)

Jag var i kyrkan i förmiddags. Trevligt, men det var typ bara vuxna eller gamla där. Min lillasyster gick ner till lekrummet med barnen, men jag kände inte för det. Nu på eftermiddagen har jag suttit på gräsmattan och pluggat fysik. Vi har prov på tisdag, så jag ska plugga en del imorgon också. Ikväll flyttas det till mamsen.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0