Solen är skön, solen är toppen!

Kan ni den sången? Den sjöng jag alltid på dagis :)

Solen är skön, solen är toppen.
Solen är varm, målar brun hela kroppen.
Solen som gör det blir morgon var dag.
Solen på dagis är bäst tycker jag!

Sedan kan man byta ut "dagis" i sista raden mot den plats där man för tillfället är. I detta fall skulle det bli "solen på altanen är bäst tycker jag". Eller varför inte "solen på bloggen är bäst tycker jag"? :) I vilket fall som helst sitter jag just nu på altanen hos pappa med datorn i knät och solar. Idag har jag varit uppe sedan klockan 9, och utomhus sedan 9.15 :) När jag vaknade kände jag direkt att jag inte skulle kunna somna om. Sedan tänkte jag på att alla väderleksrapporter hade sagt att det skulle bli soligt och typ +18 grader idag, så jag gick upp för att se om det var sant. Vi hade +14 här, men det räckte. Jag tog med mig kamera och några kuddar och gick ut och satte mig på vår lilla trätrappa på baksidan av huset. Det var jätteskönt! Jag fotade väldigt mycket på allt möjligt. Bland annat har jag kort på första barfotasteget i gräset i år!!! :) Jag lägger upp en del bilder senare. Så jag var i trädgården i sammanlagt en och en halv timma och fotade, och satt i gräset och broderade lite. Så sjukt galet underbart! Den allra första sommarmorgonen! Fy vad jag har längtat!

Igår var jag också utomhus en hel del. Mitt på dagen satt jag och mina kompisar utomhus på skolgården på en del raster, sista lektionen fick vi arbeta ute i solen, och jag promenerade en timma på kvällen med min kompis Viktor. Jag och Viktor hade bestämt att vi skulle ta en promenad, mest för att bara få umgås lite. Vi satt och gungade i en lekpark, gick förbi hans kompis hus för att Viktor skulle lämna några papper till kompisen, och gick sedan till kyrkan. Vi hade jättekul!

Vad är värst; smärta eller likgiltighet?

När man sitter såhär i solen känns det som att alla problem bara smälter bort. Senare idag ska jag baka något till fikat på soarén på onsdag. Jag tror att det blir något med choklad... :)
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det underbart att bara kunna sitta ute? :D

Sommarmorgnar for the win, jag älskar solen!



Jag skulle säga att likgiltighet är värre...

Vad handlar detta hemska uttalande om? Vi måste verkligen ta och träffas snart, en sommarpromenad :)



Puss!

2009-04-25 @ 16:21:54
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0