Sol!!!!

Ursäkta att jag inte har uppdaterat på några dagar. Har haft massa annat för mig.

Igår hade jag en av de mest underbara kvällarna i mitt liv! Nior från nio olika Norrmalms- och Östermalmsskolor dansade pardans i Blå Hallen i stadshuset, och jag var där med mina kompisar! Det var helt fantastiskt! På eftermiddagen hade klassen en tretimmarskurs i foxtrot, vals och bugg tillsammans med två andra klasser, och på kvällen var det showtime! Det måste varit uppåt 1000 personer där, så det blev riktigt trångt på dansgolvet. Ett dansband som hette Blender var där och spelade, och dansinstruktörerna guidade lite från scenen ibland. Folk bjöd upp varandra hit och dit, och de tre första danserna dansade jag med tre sjukt snygga killar!!! En från Vasa Real, en från Engelbrektsskolan och en från Matteusskolan. Alla var jättetrevliga och gulliga, och två var riktigt duktiga på att dansa. Den tredje gjorde en bugg som liknade det jag dansade i tredje klass, men han var så snäll och rolig så det gjorde ingenting. Alla var mer eller mindre uppklädda och jättefina! Två tredjedelar av min klass var där, och vi hade jätteroligt! Jag och Felix A ställde upp i buggtävlingen, men gick inte till final. Däremot klarade vi av ett hopp som vi bara hade sett andra göra och som jag hade en aning om hur man gjorde. Vi var absolut bäst på att dansa :) Hela denna tillställning varade från 19-22, och efteråt gick jag och några kompisar ner till vattnet och tittade ut över ett Stockholm som glittrade av ljus och speglades i vattnet under en stjärnklar himmel. Det var verkligen något magiskt över den kvällen! Mamma kom och hämtade mig med bilen, så vi skjutsade hem Pellan, Marre och Daniel eftersom de bor åt samma håll. Jag kom hem halv tolv, slängde i mig en tallrik flingor och föll i säng :)

Idag var det då lite jobbigt att gå upp. Speciellt eftersom jag hade prov i religion sista lektionen. Men det provet gick faktiskt bra! Jag skrev sex och en halv sida på två timmar, och kände att jag gjorde rätt bra ifrån mig. Hoppas det, i alla fall!

Efter skolan gick jag och min kompis Fabian till Vasaparken och satt där en stund. Han var inte på dansen igår, så vi tyckte att det vore kul att spendera lite tid tillsammans efter skolan idag. Vi satt lite avskilt i Vasaparken och pratade och slappade ett tag. Sedan gick vi till cafét Nybergs och träffade Noon, Marre, Anna och Olivia som precis var på väg ut. Jag skulle hem, så jag och Marre sa hejdå till de andra och åkte hem tillsammans.

Nu ska jag till kyrkan!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0