Skogsmullar och barr

Idag har jag varit riktigt duktig! Ja, min lillasyrra och våra kompisar Elin och Emelie har spenderat dagen tillsammans, och större delen utspelade sig i skogen :) De kom förbi vid halv ett och vi spelade lite spel och pratade en stund. Sedan åt vi pizza till lunch med pappa och gav oss därefter ut i skogen nedanför vårat hus och lekte Burken! Det var jättekul! Vi sprang runt och gömde oss bakom träd, stenar och annat sånt som finns i skogen. Tyvärr var det lite svårt att springa ibland eftersom det var en hel del snår och buskar i vägen. Vi gick upp på tomten och lekte lite till, innan vi gick in och fikade äppelpaj och chokladbollar. Vi tänkte sedan leka Sardinburken på övervåningen i huset, men det fanns inga bra gömställen där. Vi gick istället till en lekpark nära huset och lekte där. Det var en mycket bättre plats att leka på! Massor av skog och bra gömställen. Sardinburken går ut på att en springer och gömmer sig och de andra letar. Om de hittar personen som gömt sig ska de också gömma sig där tills alla har kommit dit. Jag hittade helt seriöst det bästa gömstället: ett träd. Det stod ett stor och fint träd bredvid lekparken, så jag klättrade upp där medan de andra räknade. De kunde verkligen inte hitta mig! Vi hade sagt att man var tvungen att se lekparken från sitt gömställe, och jag såg den hur bra som helst där jag satt fyra meter över marken :) Till slut låtsas-nös jag när de var i närheten. Min lillasyrra hörde mig och hittade mig då, men de andra tog ytterligare ett par minuter på sig innan de hittade mig :) Det var jättekul!

Om en liten stund ska jag till Viksjökyrkan och träffa Viktor. Efter det kommer Elin och Emelie tillbaka hit och ska sova över! Det ska bli jätteroligt!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0