Påsklov!!

Tjohoo! Nu sitter jag här, första dagen på påsklovet. Pappa jobbar, så jag och lillsyrran är ensamma hemma. Solen skiner, himlen är blå, det är relativt varmt vårväder, bra musik på radion och allt känns liksom rätt skönt. Det är inte så tokigt här på jorden ibland.

Jag sitter här och försöker läsa på lite om alkohol och speciellt alkoholförgiftning. Jag messade med en kompis igår och frågade hur han mådde, och han svarade att han hade blivit alkoholförgiftad i fredags! Han hade druckit alldeles för mycket och mådde inte alls bra. Man blir ju rädd! Så enligt honom skulle han vara lite halvfull större delen av veckan som följd av detta. På ett sätt tycker jag synd om honom för att han mår dåligt, men å andra sidan får han skylla sig själv!! Häller han i sig så mycket är det inte mer än rätt åt honom, trots att jag tycker synd om honom. Splittrad... I vilket fall som helst kunde jag inte hitta så mycket om alkoholförgiftning, desto mer om farorna med alkohol! Se själva. Det tilltalar inte mig särskilt mycket.

Idag ska jag ut och åka inlines! Förra året fick jag ett par inlines i födelsedagspresent, och jag har inte testat dem än! Det har kommit saker i vägen varje gång jag har tänkt prova dem, men idag ska jag! Jag och lillsyrran ska ut i området, jag ska åka inlines och hon ska cykla lite. I morse kom en bil och sopade gatorna rena från grus, och gångvägarna är rena sedan en vecka tillbaka. Jag kommer ramla sjukt mycket, men det blir kul! Tar nog med kameran, så kan lillsyrran ta lite bilder :) Får se om jag lägger upp något här...

Innan vi ska ut måste jag ha lite lunch. Jag ska försöka få syrran att klä på sig och slita sig från datorn och få ut henne genom dörren :) Dagens projekt, hehe.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0