Påsklov: dag sista

Så var det sista kvällen av påsklovet. Imorgon börjar skolan igen, och sedan är det inte mer lov förrän sommarlovet. Okej, vi är lediga på 1:a maj, men det räknas inte. Sista lovet i grundskolan. Läste just Malins blogg, där hon skrev om sin lilla separationsångest, och insåg att jag känner samma sak. Fy för separationer! Det är samma sak när man varit på läger en vecka och kommer hem till ett tomt hus utan alla kompisar. Vi brukar kalla det lägerdeprission, så detta får väl kallas niondeklassarnas deprission. Å andra sidan behöver ju inte klasskompisarna försvinna för evigt bara för att skolan tar slut. Hurra för msn :)

Idag har jag tagit det rätt lugnt. Somnade halv ett och vaknade halv elva, dum som jag är. Det blir jobbigt att gå upp sju imorn. Efter frukost satte jag mig och sydde lite på mitt lilla redesign-projekt. Jag köpte ett par jättevida jeans för ett år sedan, som jag tycker är lite för vida (men det var 400 kr rabatt, och jag älskar stora jeans), så jag jobbar på att sy om dem. De sjukt vida benen blir lite mindre vida, och jag syr in resårer i bensluten så att de ser lite ut som jeans-mjukisbyxor. Det kommer bli riktigt snyggt, och idag blev jag helt färdig med det ena benet. Det andra får jag jobba på någon annan gång.

När jag var färdig med sömnaden åt jag lite lunch, packade en väska och åkte till stan. Jag skulle köpa måttband och fliseline till min balklänning och jag behövde en ny concealer. Jag kom in till stan runt klockan två och gick där och tittade på massor av saker. Jag tror att jag har hittat mina balskor!!! Jag var på Bianco Footwear i SOUK-gallerian, och hittade där ett par underbara krämvita sandaler. Letade efter en bild men hittade ingen. De måste ha varit minst 8 cm höga, och rätt dyra, men fantastiska! Jag ska försöka övertala mamma att jag ska få ha dem på balen :) Runt fyra kände jag mig färdig i affärer, så jag gick och satte mig på cafét Sthlm: Kaffe Med Mjölk. Innan dess hade jag gått och impulsköpt "Le Monde", en dagstidning på franska! Jag skulle ju till dansen som började halv sex, så jag satt på cafét i en timma och ville ha något att läsa. Jag har länge lekt med tanken att testa min franska med en riktig tidning, så jag köpte en! Det gick faktiskt rätt bra. Jag förstod det mesta, mycket på grund av att jag förstod sammanhanget i texterna. Kul att försöka sig på :)

Jag var ju också och dansade breakdance och det var jättekul som vanligt. Man blir sjukt trött och väldigt svettig, men det är galet roligt!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Hm, det är nog officiellt ett fenomen, det där med separationsångest i nian, så många år tillsammans och så förväntas man splittras och kanske aldrig ses igen?!

Fast du har ju en poäng i att du och jag klarade oss! :)

2009-04-15 @ 17:36:20
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0