Om det är svårt, är det oftast värt det

Just nu sitter jag och övar inför mitt bidrag till klassens soaré nästa onsdag. Jag ska sjunga den här låten, och min kompis Danne ska spela piano till. Så nu sitter jag och lyssnar om och om på den för att lära mig ordentligt. Jag kan den redan utantill, men genom att höra den flera gånger till försäkrar jag mig om att jag kan den. Plus att det är en helt underbar låt!! Danne lovade att han skulle öva på pianot i helgen så att vi kan öva på soarérepet på måndag. Jag hoppas verkligen att det blir bra!

Idag har jag varit med mamma och handlat diverse prylar. Fodertyg till min balklänning, allergimedicin, förlängningssladd för utomhusbruk och grillbriketter blev det till slut. Vi åkte runt halva kommunen, tror jag. Först till centrum, sedan till Bauhaus och sedan tillbaka till centrum igen. När vi kom hem klippte jag ut de sista delarna till min balklänning, och bredde ut tyget över hela hallen på övervåningen. Mamma och min lillasyster skulle städa under tiden, så de fick kliva runt och över allt tyg på golvet. Sjukt störigt att försöka klippa när det springer folk över huvudet på en hela tiden! Till slut blev jag i alla fall färdig, så nu har jag en klänning i bitar. Eventuellt ska jag och mamma börja sy lite idag, eller så tar vi det nästa helg. Det är inte så fruktansvärt långt kvar till balen, så vi får nog börja lite idag.

Igår var jag och klippte håret! Jag var tvungen att vänta en timma efter skolan på att få klippa mig, så jag följde med Noon, Olivia och Elin till Granit. De skulle köpa en bok eller något åt det hållet, men de köpte ingenting. Istället gick vi och köpte glass och satte oss i solen på Konserthustrappan tillsammans med resten av stockholmarna. Okej, en liten överdrift men det var sjukt mycket folk! Det jobbiga var att ett antal av dem rökte, och vi fick allt på oss! Annars satt vi mest där och fnittrade och pladdrade. Efter en stund gick jag till frisören, och när jag kom ut ringde Elin och frågade om jag ville komma tillbaka till dem och visa hur jag hade klippt mig. Så jag satt med dem en stund till och åkte sedan hem. Håret är för övrigt någon centimeter kortare, lite mer uppklippt och med lite kortare lugg. Om man inte vet att jag klippt mig tror jag inte att man ser det :)

På kvällen var jag i kyrkan och hade kul. En kille som heter Sebastian hade sjukt bra undervisning. Temat var "Om Gud är god, hur kan det då finnas ondska?". Jätteintressant och mycket tänkvärt. Sebastian undervisar sjukt bra! Efter mötet hängde jag med Sara, Tobbe och Viktor. Jag och Sara spelade pingis och skrattade så mycket att vi låg på pingisbordet och gapskrattade! Vi har lite speciell humor...

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: elin

haha det var så himla kul när jag ba "MEN TREVLIGT ATT NÅN RÖKER I MITT FEJS!" och du ba "här var man öppen..."



<333

2009-04-18 @ 22:19:04
URL: http://modisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0