Nervös, på ett inte alltför bra sätt...

Detta har inte varit en särskilt bra dag, känner jag. Det har funnits ljuspunkter (bland annat en stor explosion av ljus under en liten stund), men jag hade ingen bra start och inget bra avslut. I morse var allt bara allmänt jobbigt vid frukosten, och jag kom till skolan på lite halvbra humör inombords. Resten av dagen gick liksom på. Jag hade en konstig pirrande känsla av hopplöshet som jag inte riktigt förstod mig på, men framåt eftermiddagen var det liksom tungt i magtrakten trots att jag inte alls var ledsen eller så. Sedan kom den stora explosionen av ljus, glädje och lugn, bara för att ersättas av riktigt dåligt samvete och en utskällning var från mamma och min lillasyster. Som tur var löste sig allt.

Grejen bakom utskällningarna var att jag skulle ta hand om och laga middag till min lillasyster idag för att mamma var på körrepetition. Efter skolan hade jag möte med den kristna skolgruppen i skolan, och efter det stannade jag kvar en stund och umgicks med en kompis. Vi hade så kul att vi helt glömde bort tiden, och jag hade glömt att sätta på min mobil. Så klockan 6 kom jag på att jag borde sätta på mobilen och ringa min lillasyster. När hon svarade var hon rätt upprörd över att jag blev så sen. Jag skyndade mig hem och ringde mamma på vägen. Hon tyckte inte alls om att jag var i skolan så länge när jag hade lovat att ta hand om syrran. Jag skyndade mig hem och kom hem till en ganska sur lillasyster. Det var bara att börja göra mat och försöka få henne att förlåta mig. Efter maten gjorde hon det, och under kvällen har vi tittat på tv, gjort läxor och pladdrat.

Nu väntar vi på att mamma ska komma hem så att vi kan sova :) Ingen av oss vill somna utan att hon har kommit hem, så jag passar på att blogga nu.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0