iiiiihhh!

Nu känner jag att jag faktiskt börjar bli lite nervös. Eller så stressar jag upp mig själv så att jag känner mig nervös. I vilket fall som helst är det den stora soarén imorgon!!! Hela klassen ska göra en musikshow med blandade inslag för föräldrar och vänner. Jag ska sjunga solo, och det ska bli jättekul! En liten detalj som inte är riktigt så jättekul är att jag och Daniel, som ska spela piano till, inte har övat en enda gång! Vi ska öva imorgon på vår långa lunchrast, och jag bara hoppas att det räcker :) Annars är det väl inte så stor grej antar jag... Men det vore sjukt kul att uppträda!

Idag var jag i skolan igen efter gårdagens svacka. Jag blev lite yr ibland, och var tvungen att sätta mig ett par gånger men annars mådde jag bra. Eftersom man sitter stilla en hel del på lektionerna så var det inte så påfrestande. Jag och mamma har nu kommit fram till att det måste ha varit lågt blodtryck som jag hade igår. Lite jobbigt, men skönt att det har gått över. Imorgon räknar jag med att vara i toppform igen :)

Jag hade fysikprov idag på ämnet atomfysik. Det gick väldigt bra, förutom att jag tror att jag blandade ihop fission och fusion. Det kanske inte låter som en stor grej, men om man kan lite om ämnet vet man att det är helt olika saker! Annars var provet rätt enkelt. Min fysiklärares prov brukar vara ganska svåra, men detta var inte så svårt.

På franskan var killarna på manskörsrepetition, så vi tjejer var ensamma. Vi sjöng en fransk sång från 60- eller 70-talet av Francoise Hardy. Någon som känner igen det namnet? Jag gjorde inte det, men sången "Tous les garçons et les filles" (alla pojkar och flickor) var väldigt fin och hade ett skönt gung. Den kanske finns på YouTube, jag vet inte. Jag gillade den i alla fall, och vi måste ha sjungit den minst sju gånger för att min lärare ville höra vårt uttal. Vi var tydligen mycket bättre än sjuorna som hade sjungit samma sång :)

Jag har precis övertalat min kompis Viktor att komma och titta på våran soaré! Det ska bli jättekul!! Oj vad jag är peppad :) Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0