Fotboll är roligast om man är flera!

Jag kan inte förstå mej på vädret. Hata aprilväder!!! Förra veckan var det strålande sol och åtminstone +12 grader varmt varje dag, och nu är det minusgrader på nätterna och +2 när jag går till skolan. Fy! Det var bara att plocka fram vinterjackan i tisdags, och jag som hade hoppats på att aldrig få se den igen. Det är hål både här och där på den, så nästa vinter blir det ny!

Idag har jag haft första utegympan för terminen. Med tanke på morgontemperaturen trodde jag att det skulle bli kallt och äckligt, men jag blev riktigt varm! Killarna hade redan börjat spela fotboll, men tjejernas lärare hade inte kommit än, så jag och tre andra tjejkompisar fick vara med och spela fotboll med grabbarna. Det var fler tjejer som var ombytta, men de kände inte för att vara med så vi blev två tjejer i varje lag. Det var så sjukt kul! Jag och Marre fick ett riktigt bra lag, inte bara bra på fotboll utan även rätt uppmuntrande och i början överseende med att två tjejer helt plötsligt skulle vara med. När man är tjej och spelar fotboll med killar finns det en sak man måste tänka på: att ta för sig och spela på deras villkor. Det går liksom inte att stå och vänta på att få en pass utan man får springa hela tiden och försöka ta ifrån någon bollen. Jag sprang som en galning och var på det andra laget en del när de hade bollen. Till slut lyckades jag göra vårt lags sista mål!!! Okej, Marre hade gjort allt förarbete och jag behövde bara peta in den, men ändå :) Vi vann med typ 4-1 och jag hade sjukt kul!

Idag har jag även suttit och skrivit en labrapport i kemi som ska lämnas in imorgon. Större delen av klassen har suttit ikväll och skrivit färdigt den. Det är en ganska stor grej i kemin, och jag känner mig rätt nöjd efter åtta handskrivna sidor.

Vi hade även möte med den kristna skolgruppen idag. På ett par veckor har vi fördubblats, från två personer till fyra! Snacka om bönesvar! Vi har verkligen bett för att gruppen ska bli större, och nu känns det som att vi börjar komma en liten bit framåt. Vi satt och pratade en del idag om lite allt möjligt och hade jättetrevligt.

Har även haft nationellt prov i matte. Det gick bra! Det kändes inte så jättesvårt och jag gjorde mitt bästa för att skriva så bra formler som möjligt :) Imorgon är det fredag! Det blir kyrkan som vanligt imorgon kväll. Jag och några kompisar ska planera hur en av mina kompisar ska bli ihop med en tjej som är tre år äldre än honom... :) Vi får se hur det går. Jag tror inte att det är helt seriöst, men så galet kul!!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0