Snurrigt?

Nu har jag haft en sån där minnesknäpp igen. Min mamma tvättade i helgen, och i går kväll la hon upp mina tvättade och strukna kläder på min säng. Jag la in dem i min byrå när jag kom hem och jag var helt säker på att jag la in ett par grå mjukisbyxor i lådan. Men när vi satt och åt middag idag pratade vi om skolan och helt plötsligt frågade mamma varför det låg två par mjukisbyxor vid gympakläderna i tvättrummet, ett par svarta och ett par grå. Jag har bara ett par gråa byxor så jag sa att det inte kunde vara mina. Men när jag såg efter var det mina, och det låg inga mjukisbyxor i byrån! Hur gick det till? Mamma sa att hon också var säker på att hon hade lagt upp mina byxor till mig, och jag kände att de som låg i tvättrummet var nytvättade... Livets mysterier! :)

Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men jag hinner inte blogga nu för tiden. Det är inte det att jag har mycket läxor utan bara att jag gör massa annat som tar tid. Jag dansar, är med kompisar och sådant och har aldrig tid att sitta vid datorn. Jag ber om ursäkt men det kommer nog bli så ett tag framöver att det blir typ två inlägg i veckan. Segt men sant!

I helgen har jag inte varit hemma. Jag och dansgruppen i kyrkan har varit i Örebro! Vi var inbjudna att dansa på en grej på stan som kallades Höströj. Jag tror att det från början var en grej som affärerna anordnade, där de reade ut alla sommarvaror. Det var även lite baklucke-loppis och sådant kul, och vid Järntorget (där loppisen var) hade pingstkyrkorna i Örebro smällt upp en scen! På den här scenen var det framträdanden hela dagen och konserter på kvällen. Vi var som sagt med och dansade vid två tillfällen. "Aspnäs Dancers" (det är vi) är uppenbarligen kända utanför Stockholm :) Nej, men en av våra dansledares pappa är pastor i Elimkyrkan mitt i Örebro. Vi bodde i kyrkan och dansade i deras danssal. Det fanns en spegelvägg!!! Vi var även mycket ute på stan och gick i affärer eller stod vid scenen och lyssnade. På lördagskvällen hade vi mys och lekte lekar och tittade på film. Det är bara tjejer i gruppen, så på kvällarna låg vi länge och pratade om killar :) Vi är så sjukt mysig grupp!

Nu ska jag göra läxor, och sedan ska jag nog försöka kolla upp www.gymnasieintagning.se! Jag går ju i nian nu och vi har haft två möten med vår SYV (studie- och yrkesvägledare) och pratat om gymnasiet och skolor och inriktningar och sånt. Jag tycker att det är kul med gymnasieval och sådant, för jag har en hyfsad uppfattning om vad jag vill göra.
Men vi får väl se vad som händer och var jag hamnar!

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0