Noooo

Imorgon åker vi! Jag och klassen ska på klassresa till Island! Och gissa vad, jag har lyckats bli förkyld!!!!! Ett jättestort grattis till mig!! Men som tur är (?) är jag inte ensam. I princip hela klassen är snuvig och trött. Idag var åtta personer hemma från skolan för att kurera sig. Alla var inte jättesjuka utan det var en del som kände sig lite krassliga och inte vill riskera att bli jättesjuka till resan. Jag har varit täppt i näsan hela dagen och varit lite hängig och trött, men det värsta var näsan. Så när jag kom hem tog jag och sprejade Otrivin i näsan, och nu är det helt borta. Däremot är jag rätt trött, så nu ligger jag i sängen med datorn i knät och lyssnar på radio. Jag reste mig för att byta radiokanal och då kände jag att jag inte är helt frisk.

Men det är verkligen ingen fara med resan. Jag ska åka. Idag har jag köpt Kan Jang på Apoteket. Kan Jang är ett naturläkemedel mot förkylning, och alla jag har pratat med säger att det fungerar jättebra. Så jag ska börja kurera i kväll. Självklart ska det med till Island, och jag ska även ha med mig nässprej, halstabletter, en årsförbrukning näsdukar och Alvedon ifall jag (eller någon annan) får feber. Jag har fått för mig att det är bra att duscha när man är sjuk, så det ska jag också göra plus att jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll. Sömn är jättebra botemedel mot förkylning.

Eftersom jag går i en musikskola ska vi ha konserter på Island. Jag kan väl säga så att alla inte är överförtjusta över det. Vissa i klassen tycker att det inte är en körresa, det är vår klassresa och då ska vi inte behöva ha konserter. Själv måste jag säga att det ska bli kul att sjunga och visa upp oss. Det är bara tre konserter, och de kommer inte ta särskilt mycket tid. Men det enda som är lite jobbigt är att vi ska sjunga en del sånger som vi inte har varit så bra på och inte har fått så mycket tid att öva. Därför har vi haft extrarepetitioner förra veckan, igår och idag. Igår var det en del personer som inte kom för att de hade glömt repet och bokat in annat istället. Därför fick vi ha repetition idag också, men idag lät det riktigt bra. Nu kan jag alla sånger vi ska sjunga, inklusive ABBAs "Ring ring" som vi tjejer sjunger :) Eftersom det är en kul och välkänd schlagerlåt har undertecknad gjort en liten koreografi till :) Den är väldigt enkel men det blir en helt annan grej när man gör rörelser. Vi övade på sången idag till killarnas stora förtjusning. Varför de var förtjusta vet jag inte riktigt, men de sjöng med och klappade och gjorde rörelser och sådant :) Jag får väl fråga någon vad som är så roligt...

Nu ska jag packa mitt handbagage till imorgon. Inga vätskor över huvud taget! I Paris slängde de min hudkräm som jag hade fått i julklapp av min kompis, bara för att jag hade råkat lägga den i handbagaget! Surt...
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0