Let your spirit fly...

Jag skulle antagligen inte överleva utan min radio. Dramatisk öppning på ett inlägg, men det är sant. När jag är i mitt rum har jag alltid antingen radio eller en CD-skiva på. Det är så skönt att bara ha musik i bakgrunden. Och nu när jag precis loggade in på bloggen satte jag på Lugna Favoriter, och de spelade "Let your spirit fly" med Pernilla Wahlgren och Jan Johansen, den där låten de sjöng i Melodifestivalen 2003 eller 2004. Det var sjukt länge sen jag hörde den, men när jag var mindre älskade jag den låten :) Det är så kul att höra gamla låtar igen, nu när man verkligen förstår all engelska :)

Igår var jag faktiskt hemma, för en gångs skull. De senaste veckorna har jag varit borta på helgkvällar en hel del, så jag ska ta den här helgen och va hemma så mycket som möjligt. Så därför var jag inte i kyrkan igår kväll. Istället tittade jag, mamma och lillsyrran på "27 dresses" som mamma hade köpt. Jag har redan sett den med mamma på bio, men den är så bra att den tål att ses igen. Jag gillar verkligen den filmen! Det enda som jag inte tycker om är när Jane (Catharine Heigl) visar bildspelet med elaka bilder på sin syster. Jag mår nästan lite dåligt själv över det när jag ser det :) Men det är en sevärd film!

Jag kan även upplysa om att skolan rullar på. Vi har haft våra första prov för terminen i veckan. Det var matteprov, med G-delen på måndagen och VG/MVG-delen igår. Det som är lite kul är att jag nästan inte räknar G-delen som ett "riktigt" prov. Det är alltid så att G-delen tar 10 minuter att göra (jag fick alla rätt), och sedan har vi lektion som vanligt. Däremot är VG/MVG-delen verkligen ett riktigt prov! Vi gjorde det igår, och det kändes faktiskt riktigt bra! Jag tror att jag har rätt på alla utom sista uppgiften, där jag hoppas på att få en av tre poäng. Det var en uppgift med en figur beskriven på papperet, och så skulle man räkna ut arean av en del av figuren. Jag kom inte på hur jag skulle räkna, så jag ritade figuren på papperet i beskriven storlek, mätte figuren och skrev att jag fick svaret 16m² för att jag mätte. Jag kommer inte få full poäng för det, men förhoppningsvis ett poäng iallafall.

Efter skolan igår gick jag och Fabbe till Gallerian. Han skulle gå och köpa ett dataspel (Spore) och frågade om jag ville hänga med, och gå och fika efteråt. Det var så sjukt mycket folk på Drottninggatan! Löningsfredag= varenda människa i hela Stockholm går och shoppar :) Vi hade nästan svårt att ta oss fram, men till slut gick det. Vi var bara i stan en kort stund för att vi båda skulle hem. Han skulle repa med bandet och jag skulle hem till familjen. Vi hade väldigt kul den stund vi var i stan. Vi tog blåa tunnelbanelinjen till T-centralen från Gallerian. När vi skulle upp från tunnelbanan råkade vi gå åt fel håll och åka den sjukt långa rulltrappan åt fel håll. När vi till slut hade åkt hela rulltrappan upp såg vi att vi hade kommit upp vid Vasagatan, och då var vi tvugna att åka hela rulltrappan ner igen! Men det är kul att åka rulltrappa :)

Idag ska jag iväg och dansa! Nästa vecka ska jag och två kompisar dansa på ett bröllop, och idag är det "bröllopsövning". Jag tror inte att det är så vanligt att man dansar på bröllop, men det ska bli sjukt kul!
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0