Förresten...

Jag är ett enda stort geni. När jag kom hem från dansen vid halv åtta hade jag inte ätit middag. Mamma hade föreslagit att jag skulle steka hamburgare, men jag kom fram till att jag inte var sugen på det så jag gjorde spaghetti med bacon och broccoli istället. När jag höll på med spaghettin använde jag en gaffel, och när jag skulle se till broccolin la jag bara ner gaffeln utan att tänka på det. En halv minut senare behövde jag gaffeln igen så jag letade lite efter var jag la den. Jag hittade den bakom kastrullen och då låg den med "huvudet" nära en spisplatta. Jag var lite osäker på om gaffeln var varm eller inte, och för att ta reda på det kände jag med tungan på gaffeln...

Resultat: jag har nästan ingen känsel i tungspetsen. Självklart var gaffeln varm och jag kände nästan hur tungan domnade bort av värmen. Det sköna är att det inte gör ont utan bara svider lite och känns konstigt när något nuddar tungspetsen. Men jag menar, hur dum får man bli? Hoppas att jag får tillbaka all känsel imorgon! :)

Så till sist ett visdomsord:

Ta hellre fingrarna på ett varmt föremål än tungan, för fingrarna kan du stoppa ner i ett glas med kallt vatten utan att dregla.


Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0