Rivstart på veckan!

Första dagen efter praon skulle man ju kunna tycka att man kan mjukstarta lite. Ta det lite soft första lektionen, kanske hela förmiddagen om lärarna skulle vara riktigt snälla och tempot inte riktigt så högt. Men vad kan man förvänta sig? Det första vi gjorde var kemiprov! Okej, jag ska inte klaga, det var trots allt klassen som bestämde att vi skulle ha provet idag istället för på onsdag med motiveringen att vi har geografiprov på fredag och att vi vill få tid att plugga till det. Jag tycker att kemiprovet gick helt okej. Jag hade koll på det mesta.

Jag har pluggat en del, förstås. Senast igår kväll pluggade jag med min kompis Antonio över telefon. Samtalet tog en timma! Jag och Antonio gör så ibland inför prov att vi ringer varandra och går igenom betygskriterierna och diskuterar svaren. Självklart pratar vi om en del annat också, men vi får mer gjort än man kan tro :) Igår ringde det en hel del. Jag och Antonio hade bestämt att jag skulle ringa klockan fem, så tio över fem satte jag mig vid telefonen. När jag precis hade slagit numret ringde min mobil. Det var min kompis Pellan som ringde för att fråga ett par grejer inför kemiprovet! Jag svarade på hennes frågor och vi pratade kanske i tio minuter. Så plötsligt ringde hemtelefonen. Jag ropade åt pappa att han skulle ta det eftersom jag hade en aning om vem det kunde vara. Pappa svarade och ropade sedan till mig att det var telefon till mig. Då pratade jag fortfarande med Pellan, så jag fick säga hejdå till henne lite snabbt för att kunna säga hej till Antonio! Det är definitivt smickrande att flera personer ringer och ber om hjälp :)

På tal om Antonio så hade han och jag rätt kul på gympan idag. Vi hade dans för första gången på läsåret, och vi skulle lära oss squaredance! Jag dansade i par med Antonio, och fyra par bildade en fyrkant (square på engelska, därav namnet på dansen). Det var så sjukt kul!!! Musiken var jätteglad och dansen var lite krånglig men väldigt kul. Vi har ju dansat ett antal pardanser genom åren (man gör en varje år), men det här var definitivt den roligaste! Efter denna gympalektion kan jag kora mig själv till världens klumpigaste dansare genom alla tider! Jag lyckades skalla Antonio!!! Det låter väldigt hemskt, och det var väl inte så farligt men det var så klumpigt. I den här fyrkanten bestående av fyra par skulle tjejerna gå in i en ring, runt ett varv och ut till sin kavaljer igen och snurra tillsammans. När vi snurrade stod jag bredvid Antonio och han höll min vänstra hand i sin vänstra hand, och sin högra hand på min högra höft. Sedan skulle vi snurra i den positionen. Nu var bara problemet att vi hade fått stressa i den här ringen och jag hade skuttat för att det skulle gå fortare, och jag fortsatte skutta när jag och Antonio skulle snurra. Allt slutade därför med att jag knockade mitt huvud i hans tinning. Han har dessutom glasögon som då åkte in i tinningen! Smidigt, eller hur? Det gjorde inte särskilt ont (tror jag), men vi skrattade en del :)

Jag tog en avstickare till banken idag efter skolan och hämtade ut mitt leg! Äntligen! Jag fick vänta en stund på banken, men jag fick leget av en jättesnäll kvinna som jobbade där.

Nu ska jag fortsätta med läxhögen. Franska till imorgon, svenska till torsdag, franska diagnos på torsdag, matte till fredag och geografiprov på fredag! Någonting ska man ju fylla dagarna med...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0