Nog är det krig, alltid

Jag kan inte förstå hur mycket det kan snöa! Idag har det snöat oavbrutet, från att jag vaknade i morse till skrivande stund. Så många vita flingor som fallit kan man nog inte räkna! All denna snö ska förstås tas tillvara på :) Så extremt bortskämda är vi inte med snö i Stockholm trots allt. Det betydde snöbollskrig hela dagen lång! Skolgården var full med barn som kastade snöbollar på varandra och skrattade i snöyran. Även jag och mina kompisar smittades av denna yra och gick ut på lunchrasten och hade ett lagom vilt krig. Det var ett sånt där trevligt snöbollskrig, vi kastade lite på varandra och mulade lite och så blev man mulad tillbaka men alla var med på noterna och glada och nöjda. Jag tror att min kompis Anna fick in bästa träffen: rakt på Antons kalsonger!!! Han har så mycket häng på jeansen så att han får skylla sig själv, men när han böjde sig fram såg Anna sin chans :) Rätt åt honom, haha! Vi tjejer hade håltimma efter lunch för att vår gympalärare var sjuk, så vi avslutade vårt snöbollskrig när killarnas gympa började och sedan gick vi och fikade. Vi köpte varm choklad med grädde och mös på Nybergs café, när Anton och Felix A helt plötsligt klev in. De hade inte med sig gympakläder, så läraren hade sagt åt dem att ta en promenad, och de promenerade till Nybergs :) De satt där med oss en stund, och sedan gick vi allihopa tillbaka till skolan.

Det finns trevliga snöbollskrig, som det vi hade idag, och så finns det mindre trevliga snöbollskrig. Ett exempel är det krig som varje vinter utspelar sig i Tegnérlunden. Adolf Fredrik (AF), där jag går, och en skola vid Tegnérlunden som heter Enskilda Gymnasiet (EG) kämpar i ett evigt snöbollskrig så fort det kommer snö. Detta är verkligen inget trevligt snöbollskrig! En del av killarna i min klass var med under lunchrasten, och det var inga fina historier de kom tillbaka med. Det var en del slagsmål kring detta snöbollskrig, och Lucea, en kille i vår parallellklass, kom tillbaka till skolan med blod över både jeans och tröja! Min klasskompis Danne hade enligt uppgift även kastat sig in i en grupp av killar som slogs, och jag fattar inte varför. Som tur var hade tydligen de flesta av våra killar hållit sig utanför, men ändå! Jag kan inte förstå varför man måste hålla på och slåss!!! De flesta AF:are som slogs gjorde det i självförsvar och vår studierektor ska polisanmäla dem som slog Lucas och försökte kväva honom i snön. Men jag kan inte förstå vad det är som gör att man slår till någon för att man kastade ett par snöbollar i ett snöbollskrig! Jag och min kompis Pellan ville först gå till Tegnérlunden när vi hörde att det var snöbollskrig där, men Olivia och Noon ville inte så vi stannade kvar med dem. Det var kanske tur, fast å andra sidan har jag en konstig längtan att få gå dit och se själv. Jag och Pellan kanske går imorgon, men jag tänker inte vara med och slåss. Det överlåter jag åt hjärnlösa killar som går på folk, och de stackare som försvarar sig. Om man letar hittar man nog folk från båda skolorna i båda kategorierna. Jag ber bara för att ingen blir allvarligt skadad.

På tal om inget alls tycker jag väldigt synd om min kompis Marre. Hon har fått vinterkräksjukan! Idag när vi åkte tåg var hon lite illamående, och sedan var hon tvungen att spotta ut en munfull kräks på spåret när vi kommit till Centralen. Underligt nog mådde hon bra efter det, tills första lektionen. Vi var inte tillsammans då men de andra berättade för mig att hon hade sprungit till toaletten och kräkts igen. När hon hade gått till skolsyster kräktes hon igen, och sedan åkte hon hem. Jag hoppas verkligen att det inte sprider sig i klassen, nu när vi har våra sista luciakonserter på AF!

Nu måste jag snart gå och lägga mej. Min lillasyrra är jätteförkyld och jag vill inte bli sjuk, så jag ska sova mycket och äta mycket frukt. Har redan ätit två mandariner :)
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Victoria J

Ojoj, låter ju illa att det försegår sånt allvarligt snöbollskrig! Bra att ni tar det lungt och bara har kul istället. På vår skola får man inte kasta snöbollar :( Men ekhammar atackerar våra fönster och lärare i alla fall :P

2008-11-29 @ 10:37:43
URL: http://jensenvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0