Halleluja för snö!

Fy vad kul det är med snö! Idag var andra helgen i rad med snö och snölekar. När jag och min lillasyster vaknade i morse var allt täckt av 7cm snö! Direkt efter frukost gjorde vi oss i ordning med långkalsonger, mjukisbyxor, regnbyxor och tjocka vantar och begav oss ut i det vita paradiset. Vi rullade runt i trädgården, gjorde snöänglar och en kombinerad snögubbe/snöspöke. Det var inte riktigt kramsnö, så det blev en annorlunda snögubbe. Det blev självklart också ett snöbollskrig! Innan vi gick ut var snön på gården nästan orörd. Efter vår timmeslånga lekstund hade vi rört upp snön på nästan hela gården :) Det var verkligen jättekul! Efter en stund kom mamma ut med varm choklad och Ballerinakakor :) Det var varmt och jättehärligt.

Igår var jag ju i kyrkan. Det var riktigt kul, men inte så mycket folk. Jag och min kompis Sara var enda tjejerna under typ 18 år :) På mötet hade lovsångsteamet ingen pianist, så min kusin fick spela piano och hennes kompis fick sjunga. Det lät riktigt bra, även om det kanske blev lite tunt ibland. Men det spelar ju ingen roll när alla ändå sjunger med. Efter mötet satt jag och Sara och pratade med vår kompis Viktor och en kille som hette Olle. Han var från Göteborg och är här i Stockholm för att göra sin gymnasiepraktik. Vi hade väldigt roligt där vi satt i soffan och snackade. Dessutom var Olle rätt söt :)

Nu sitter jag, mamma och syrran och tittar på Stjärnor på Is. Det roliga är att det bara är syrran som egentligen tycker om det, vi andra tittar bara för att ha något att göra och umgås. Vi spelade Yatzy alldeles nyss, men jag förlorade. Idag har vi gjort mjölkchokladtryffel med Rice Crispies :) Det är så sjukt gott!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0