Ännu en vecka

Så var det fredag igen. Märkligt hur fort skolveckorna går, egentligen. Poff säger det, så är det plötsligt helg. Inte för att jag klagar :) Det känns bara lite underligt...

Den här veckan har jag pluggat en hel del. Vi hade franskaprov igår och biologiprov idag. Båda proven gick faktiskt bra! Jag var lite osäker på hur man sa dörr på franska, och vad en öroninflammation egentligen är, men det spelar inte så stor roll. Igår pluggade jag och min kompis Antonio över telefon i typ en timma :) Vi gick igenom alla VG- och MVG-frågor på kriterierna och diskuterade dem (och pratade om lite annat också). Det roliga var att han ringde från sin kompis hemtelefon! Den här kompisen är en granne till honom, och vad jag förstår har Antonio i princip flyttat in till kompisen :) Vi hade väldigt kul när vi funderade över hur det skulle vara ifall man var tvungen att hela tiden tänka på att andas, om det inte skulle styras automatiskt. Antonio kom på att det i alla fall skulle vara tyst på nätterna om ingen snarkade för att de inte andades. Jag skrattade och svarade att alla ju skulle dö. "Ja, då blir det ju tyst!" svarade han då :D Oj vad jag skrattade! Men vi kom igenom allt plugg och alla prov helskinnade.

På tal om att skratta mycket så skrattade jag så att jag grät idag när vi hade matte. Medans vi jobbade gjorde jag och fyra tjejkompisar en lek. Vi skickade runt ett papper och alla skulle skriva ett ord var på papperet, till vår gemensamma berättelse. Den berättelsen blev helt sjuk! Ett smakprov:

Mayafolket betar guld och glass plus senapsgegg. "Jättegott" säger Jonte och verkligen strålar soligt. Så vandrar High School Musical's bakgrundsdansare bort i solnedgången hand i knäveck. Plötsligt sprängs gräsandens ögonglob av räksallad, som var tur, enligt byggnadsarbetarna eftersom ordspråk säger "tro inte att mamma bara plockar Jontar utan räksallader ur glasspaketen".

Ja, vad ska man säga? Jag skrattade så jag grät åt att de vandrade "hand i knäveck"! Tänk er själva, två personer som har ena handen i den andras knäveck i solnedgången!!!  Jag kan upplysa om att denna Jonte som nämns är vår kompis, som av någon anledning ofta utsätts för liknande skämt :) Han vet om det, men jag sa till honom att det var kärleksfulla skämt för trots att vi skämtar en del om honom menar vi verkligen inget illa. Det är bara att han reagerar så roligt (och han tycker också att det är kul)... Men om han skulle säga ifrån skulle vi självklart sluta. Jag vet av erfarenhet att det finns gränser för alla skämt.

Ikväll ska jag till kyrkan igen. Det ska bli jättekul! Mina kompisar kommer dit, så efter mötet lovar jag att vi kommer slänga oss i den sjukt nersuttna soffan och inte kunna komma upp förrän klockan är elva :) Det brukar bli så... Jag älskar att ha någonstans att hänga med kompisar på fredagkvällar. Man får vara ute och träffa folk, men slipper hänga utanför Willys i Veddesta eller något annat "häftigt" ställe (lägg märke till den drypande ironin). Plus att man inte behöver frysa :)

Jag var även hos skolsyster idag. Typ en gång per år får man en kallelse för att väga, mäta och kolla ryggen. Idag gick jag, Marre och Olivia tillsammans. Vi fick vänta jättelänge så vi missade hela engelskalektionen (vilket vi i och för sig kanske inte grät floder över). Jag var 161,5cm!! Jag och Marre har jättelänge funderat över vem som var längst, så nu fick vi det slutgiltiga beskedet: Marre är typ 2 mm längre än mig! Det är skönt att veta :) Fast jag kommer antagligen växa högst två cm till, och jag tror att Marre ska växa lite mer än så. Jag måste säga att jag trivs med att vara kort :) Min kompis Pellan klagar över att hon är längre än många killar (hon är 1,74) men jag kommer ju aldrig ha ett sådant problem. Jag vill se den kille som är kortare än mig!

Imorgon ska jag och mamma lägga upp mitt lucialinne som jag köpte på Åhléns i tisdags och som är 10cm för långt.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Saski

:D "tro inte att mamma bara plockar Jontar utan räksallader ur glasspaketen"...!

2008-11-28 @ 22:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0