The Way of Today

Nyckelord för torsdagen 6/3-08:

- Basket
- Sjukdom
- Diagnos
- PROV!
- Dans

Jag vet precis vad jag menar med dessa nyckelord, men för dem som inte vet ska jag göra en kort redovisning :)

För det första var den första lektionen idrott och då spelade vi basket. Jag tycker i vanliga fall inte så mycket om basket, men det var helt okej idag. Vi spelade ingen match, utan övade på bollkontroll, dribblingar och lite på lay-ups. Efter det hade vi musik och sedan hemkunskap. Jag och Jonte skulle baka matbröd idag, men den lille irriterande människan lyckas bli sjuk :P Så jag fick jobba ensam igen. Precis som två veckor innan lovet när vi skulle laga mat. Vi hade valt ut recept och allt tillsammans, men då var han tvungen att gå och repa med bandet han är med i (de spelade i aulan senare på dagen). Efter 40minuter kommer han tillbaka och frågar vad han ska göra. Jag befaller honom (lite snällt, förstås) att diska. Vi jobbar ganska bra tillsammans, men framför allt är han väldigt rolig att jobba med, så jag hade sett lite fram emot detta :) Men han lyckas alltså bli sjuk.
   Nåja, efter det var det franska och till och med franska diagnos. Av någon anledning hade jag hetsat upp mig över den och pluggat mer än vanligt. I själva verket tyckte jag att den var jättelätt. Åsikterna kan ju förstås variera från person till person, men jag tyckte att det var lätt. 
  Sedan kom det: PROVET!!! Samhällskunskap är inte alls så enkelt och det  här provet var inte det bästa jag har skrivit. Egentligen var "frågepapperet" två meningar långt, men det var inte vilka två meningar som helst.

"Vad kännetecknar en demokrati? Dra slutsatser kring problemen kring olika typer av statsskick!"

Exakt så löd provet.

Om man bara tittar på det snabbt ser det ut som något prov man skulle kunna få i femman. Tyvärr var det inte så enkelt. Vi hade en timma på oss att skriva en djupt analyserande och diskuterande uppsats om dessa båda frågor och jag satt hela tiden ut. Jag känner verkligen på mig att jag kommer få VG på det här provet. Det är sjukt bra, men perfektionist som jag är kan jag (sjukt nog) inte vara helt nöjd med min insats. Å andra sidan har jag ingen aning om vad jag skulle ha skrivit annorlunda, så jag ska vara nöjd egentligen. Jag har ju hela nian på mig att försöka höja mig till MVG i samhälle. (Förlåt förlåt alla som är överlyckliga över VG, jag borde inte skriva så här. Jag menar verkligen inte att på något sätt trycka ner någon, det är bara jag som har övermänskliga krav på mig själv.)

Sen har jag dansat också. Det var grymt kul som vanligt! När jag åkte hem hade jag däremot lite huvudvärk, det var inte lika kul. Som tur var gick det över när jag kom hem, även om jag nu när jag skriver detta får en liten släng av värk i pannan...

Imorgon är det knäppt nog fredag! Veckan har gått så fort!
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0