Sportisledigt!

Jag undrar om det finns något härligare lov än sportlov. Mitt lov har varit så galet härligt!!! Jag har varit i Lofsdalen på läger. Det tog typ sju timmar att komma dit med buss, men det kändes inte så långt. Vi tittade i och för sig på film och flummade runt, så det var väl därför. I vilket fall som helst så var Lofsdalen sjukt mysigt! Vi hade 70cm snö, och det snöade typ varje natt. Vi var 42 deltagare på lägret men bara tre ledare + två som var i köket och lagade mat. Dagarna fylldes av skidåkning, ploj, lekar och spelet Alias. Jag sov i snitt fem timmar per natt (från typ halv tre till halv åtta) och var därför hyfsat trött... Speciellt trött märkte jag att jag var runt klockan fem-sex på kvällen. Sedan blev man pigg lagom till midnatt :)

Skidåkningen i Lofsis var riktigt bra. Jag är van vid Idre där backarna är väldigt korta, men dessa backar var långa. De flesta var mellan 500 och 2000 meter långa! Jag har åkt rätt bra, men ramlat en del (förstås). Bland annat rullade jag 300 meter nerför den brantaste backen på hela berget :) Backen var 600 meter lång och mycket brant. Dessutom var de första 10 metrarna isiga, så jag tappade kontrollen och omväxlande gled och rullade. Efter 100 meter löste skidorna ut och jag fortsatte neråt. Backen var isig på vissa ställen och snöig på andra, så varje gång jag nådde en snödriva vreds jag runt lite. Men till slut stannade jag alltså, snöig och omtumlad. Det kan låta ganska läskigt, men ska sanningen fram var det nästan kul :) Jag blev tvungen att åka en liten bit till på rumpan, för det var för brant för att kunna sätta på mig skidorna igen. 
    Jag ramlade även i snowboardlandet, den backen med massa hopp i. Skulle hoppa på ett rainbow-hopp, ett ställe där det först var en snöramp, sedan en liten grop och så skulle man landa i nerförsbacken på andra sidan. Duktig som jag är landar jag förstås i gropen med resultat att skidorna löser ut och jag ramlar pladask på magen på andra sidan. Då blir man lite öm i bröstkorgen. Som grädde på moset står alla killar på hela lägret och tittar på :) En stor applåd till mig :P

Idag var det första skoldagen efter lovet. Det var helt okej. Jag var självklart glad att träffa klasskompisarna, men jag längtade ändå tillbaka till Lofsis.

Nu ska jag äta och sedan ta itu med läxhögen som ligger och väntar i väskan. Jag har med mig 6 skolböcker hem, och en av dem är biologiboken som väger minst fem kilo... Den här veckan har jag en stor svenskaredovisning (tisdag), engelska-, franska- och biologiläxa (onsdag) samt franska diagnos och samhällsprov (torsdag). Jippie!

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0