På Väg Mot Påsk!

Skärtorsdagen är en av de fyra bästa påskdagarna! Just i år har min skärtorsdag varit extra härlig: jag har nämligen varit ledig! De flesta som jag känner har varit i skolan åtminstone halva dagen, men det behövde inte jag! Trevligt trevligt. Jag var istället i min kompis kyrka :) Det var en stor konferens där som håller på till söndag, och jag var där idag. Först träffade hon mig vid pendeltågsstationen så att jag skulle komma på rätt buss. När vi kom till kyrkan var det först ett förmiddagsmöte där ungdomspastorn pratade. Han var galet bra! Sedan käkade vi lunch och spelade kort. Efter lunchen hade vi en timmas paus, så då var vi nere i källaren. Där spelade vi pingis en stund. I ett annat (sjukt stort) rum var det någon form av lager, inte ens min kompis visste vad det var. Vi hittade flera stora frigolitblock som vi hade krig med :) Det var otroligt kul! Vi körde även lite lastpall... :) Du vet, det ser ut som en gaffeltruck, men man drar den själv. I vilket fall som helst åkte vi lite sådan. Sedan var det lite olika workshops. Jag och min kompis dansade, men jag kunde bara vara med i 45 minuter innan jag var tvungen att åka. Jag skulle nämligen till dansen i stan. Den dansen var sjukt kul! Jag var ju inte där förra veckan och då hade de fortsatt på koreografin, men jag lärde mig den till slut.

Som sagt är det ju skärtorsdagen och då ska man ju klä ut sig till påskkärring. Igår i skolan kom jag på att vi inte hade klätt ut oss någonting, så idag tog jag med min ett mycket rosa rouge och en brun eyeliner-penna ifall jag och min kompis skulle känna för att sminka oss lite... Nu gjorde hon inte det, så jag hade med min sminket till dansen. Där bestämde jag mig för att när lektionen var slut skulle jag sminka mig till påskkärring och sedan åka hem! Sagt och gjort, när jag hade bytt om tog jag mycket rouge på kinderna och gjorde små buna prickar mitt i det rosa och sedan gick jag. När jag gick till stationen var det många som tittade lite längre än vanligt på mig. Jag tyckte att det var sjukt kul! Jag log åt alla som tittade, och en dam log faktiskt tillbaka. Tänk vad glad man blir av ett litet leende! :) När jag kom hem fick jag sminka min lillasyster också, så nu är vi små kärringar båda två. Mina föräldrar tycker att jag är rätt konstig, och det ligger nog något i det :). Oftast är det ju småbarn som klär ut sig till påskkärringar men jag menar det finns ett litet barn inom oss alla, bara att de flesta kväver sitt lilla barn genom att vara vuxna. Ibland måste man få släppa loss den lilla flickan eller pojken inom sig. Jag gör det när jag klär ut mig vid påsk och när jag klättrar i träd eller leker i skogen med min barndomsvän (oj vad jag låter gammal).

På tal om ålder och sådant så fyller jag år IMORGON!!!! Jag fyller hela 15 år!! :D Jag har redan börjat säga att jag är 15. På konferensen idag frågade någon hur gammal jag var och då svarade jag 15. Sedan la jag i och för sig till att jag fyller år imorgon. Jag och familjen ska förmodligen gå på bio imorgon, så nu ska jag titta ut någon bra film som jag vill se. Jag är lite nyfiken på "PS. I love you!".
Bless// Johanna (halvvägs till 30 om fyra timmar)

Kommentarer
Postat av: Elsa

Grattis i förskott Jojo! Ha ett bäst Påsklov och så ses vi nästa måndag!

Kramar Elsa

2008-03-20 @ 22:02:01
URL: http://fashionispassion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0