Nytt inlägg

Min kompis är så galet skön! Han skulle lägga till mig på MSN, men råkade glömma en siffra och la till någon helt annan. Nu fixade han äntligen min adress! Något av det första han berättar är att hans katt trampar på tangentbordet :) Oj vad jag skrattade!

I måndags var jag och klippte håret. Min lugg växer så galet fort att jag måste klippa mig varje månad. Det var riktigt skönt att rensa ur håret. Jag hade klipptid klockan 18 och slutade 15.30 så efter skolan satt jag på café i en och en halv timma. Jag gick till Citykonditori, Citykyrkans café, och fikade och förberedde min svenskaredovisning som jag hade på tisdagen. Det var riktigt mysigt, och de har världens finaste ost- och skinkmackor! Jag trodde att jag skulle få en halvstor macka med ost och skinka, men det konstverk de kom in med var så mycket mer! Två stora halvmörka snyggt snittade bröd, fräsh sallad, vikta ost- och skinkskivor, gurka och tomat! Jag var mätt fram till att jag åt middag vid åtta!

I tisdags hade jag då min redovisning. Det gick ganska bra, tycker jag. Man skulle läsa ett kort stycke ur den roman man skulle redovisa om, och jag vet att jag läste för länge. Det kändes som om jag läste längre än jag berättade. Som tur är har jag världens bästa kompisar som muntrade upp mig och sa att det var bra att jag läste så länge så att man fick en inblick i boken. De orden gjorde verkligen att jag blev mer nöjd! 
    Samma dag hade vi slöjd. Jag har syslöjd och håller på att sy en jättefin grå klänning. Våra slöjdlektioner är alltid jätteroliga. Detta beror på att alla släpper loss då. Maria och Jonatan hade en lite... underlig konversation. Jonte stack en nål i Marias klänning som hon har sytt färdigt, och hon protesterade mot detta. Jag och Ossian lyssnade på när Maria försökte få Jonte att sluta, och vi misstolkade allt lite. Det lät som att de diskuterade något annat än en nål och en klänning... Hehe :) Jag har smittats av killarnas snuskiga humor, så jag skrattade hur mycket som helst :)

Idag fick vår klass veta något som vi tyckte var så galet dumt. Vår parallellklass hade fysikprov (som vi ska ha på fredag) och de flesta hade tydligen inte pluggat så mycket. Det var nämligen så att 18 av 30 elever inte fick göra färdigt provet, pga att de fuskade. De hade skrivit upp stödord i handen och satt och tittade på detta under provet. En av tjejerna höll upp handen framför sig när hon läste, och läraren blev förstås misstänksam. När han kom på henne med att fuska sa hon:
- Kolla alla andras händer då!
Det visade sig att, som sagt, 18 elever fuskade på detta sätt. Det var bara 12 pers som inte fuskade! Hur dumma får man bli? Det är ju bättre om man inte kan att försöka och sedan göra omprov senare! Nåja, jag och resten av klassen var ganska skadeglada över att fuskarna kommer få IG på det provet! Det är helt deras eget fel! Jag skulle aldrig fuska. Jag pluggar mycket hellre! Hela skolan vet snart att de har fuskat. Det är faktiskt rätt åt dem.
(Fy på mig, så får man inte säga)

Nu ska jag åka och dansa! Hare brax!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0