Jahaja...

...så var det måndag. Igen. Veckorna går sjukt fort! Detta är sista skolveckan innan påsklovet, men det var ju precis sista veckan innan sportlovet ju! Jag är förvirrad...

Nåja, idag har jag gjort G-delen på matteprovet. Det handlade om procent och bråk = inte helt enkelt ämne. Däremot var provet jättelätt. Det är alltid G-delen. Idag tog den 10 minuter och sedan fick vi jobba i matteböckerna resten av lektionen. Det riktiga provet är imorgon. Då blir det verkligen inte lika lätt. Jag ska verkligen kolla så att jag inte gör några slarvfel, men jag har pluggat ordentligt nu så jag känner mig ganska säker. Håll tummarna! :)

En annan rolig sak jag har gjort idag är att jag ropade i högtalarna i skolan! :) På onsdag ska den kristna skolgruppen Ny Generation, som jag är med i, ha ett påskrace! Vi ska gömma påskägg med godis i skolan och sedan ska folk få springa och leta efter dem! Detta fick jag informera om idag via högtalarna som sitter i hela skolan. Fatta hur nervös jag var! Men det gick bra, även om mina kompisar sa att jag andades lite högt... :)

På geografin såg vi en film om vindkraft. Den var ganska bra, men väldigt amatörmässig. Först pratade någon om olja i tre minuter och sedan kom repliken: "Men varför pratar vi om olja, det här skulle ju handla om vindkraft?" Förstå vad jag störde mig på det! Sedan var det ett litet "skådespel" om en familj som skulle spara el. Det jobbiga där var att ljudet var inlagt helt fel, så att man hörde någon prata och sedan såg munnen röra sig. Sjukt irriterande!

Nu måste jag sova :) Imorgon är en annan dag...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0