Aldrig Mera Fjortis!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Jag är äntligen 15 bast!! Fatta vad skönt! Jag känner att det passar mig mycket bättre att vara 15 än 14. Jag känner mig som en 15-åring :) Ett extra plus är att ingen kan kalla mig fjortis längre! Jag är verkligen inte fjortis (en sådan person som bara bryr sig om hur de ser ut och har ofantliga mängder smink i ansiktet, sjukligt mycket urringade tröjor och har blekt och tuperat håret så många gånger att det är totalförstört och bara en stor blond risbuske) så nu är den sista risken att bli kallad det borta :).

Min födelsedag har varit grym hittills. Jag vaknade kl 8.30 och låg i 45 minuter och väntade på att resten av familjen skulle vakna. Till slut gjorde de det och kom in och sjöng för mig! Då hade de med sig mina presenter :) Jag fick en locktång, ett par hantlar (1kg/styck), Råttatouille DVD, presentkort på Bikbok, en kjol som min lillasyster har sytt, Melodifestival-CD:n, en kokbok med pannkaks- och våffelrecept, inlines och en hjälm! Jag blev verkligen jätteglad för alltihop! Jag funderar på att testa locktången nu, men jag tror att det får vänta lite. Den kan värmas upp till
180°C och jag vill helst inte ha brännsår i hårbottnen, så mamma får nog locka mitt hår första gången. Min lillasyster hade sytt en lång kjol på syslöjden i hennes skola, och jag fick den! Den är jättefin, vit- och svartrandig, men det finns ett litet problem. Hon har (antagligen) mätt höftbredden på sig själv och sedan lagt till typ 2 cm för att jag har lite bredare höfter än henne. I själva verket är jag typ 10 cm bredare över höfterna än hon, så jag kan inte dra upp kjolen längre än till mitten på låren! Jag försökte ta den över axlarna, men kom på att axlar och höfter är lika breda (i princip), så det gick inte heller. Mamma sa att hon kan fixa till den så att jag kan få på mig den, så vi väntar på att hon ska göra det. Men det var sjukt sött av min lillasyster att sy helt själv till mig!
    Efter presentöppningen gick mamma ner och stekte amerikanska pannkakor ur min nya bok. De blev mycket godare än vanligt! Vi åt dem till frukost med florsocker och lönnsirap :) Galet gott! Sedan spelade jag och min lillasyster lite tv-spel. När vi tittade ut genom fönstret såg vi att det snöade och var ~5 cm snö ute och +2°C så vi gick ut för att bygga en snögubbe. Jag trodde att det skulle vara jättebra kramsnö, men det var inte så bra. Vi hade lite snöbollskrig innan vi fick en idé. Hon la sig på mage i snön och jag byggde en snöbåge över hennes rygg :) Det var jättekul! Efter ett tag tog hon sig loss och vi gick in. Hela familjen fikade födelsedagstårta (prinsesstårta, förstås) och sedan åkte vi till Kista centrum. Vi gick till Filmstaden och tittade på den animerade filmen Horton. Den var galet bra! Den handlar om en elefant som hittar ett dammkorn som egentligen är en hel värld där det bor massa folk. Filmen är skruvad, men otroligt bra! Jag skrattade högt flera gånger :) Efteråt åkte vi hem och nu ska jag börja packa. Imorgon åker jag, pappa och syrran till Sälen med farmor och farfar. Det ska bli så sjukt kul! Vi kommer åka slalom och längdskidor i en vecka. Däremot kommer vi inte ha något internet, så detta blir sista inlägget på en vecka... Hoppas någon därute inte kommer sakna mig alltför mycket ;) Men jag lovar att den dag jag kommer hem (lördag eller söndag nästa vecka) kommer ett långt inlägg med vecko-info!

Ikväll ska jag äta födelsedagsmiddag och titta på Let's Dance. Jag hejar klart på Mat-Tina och Karl-Petter från Bonde söker fru. Han är så sjukt söt!!! Jag kanske borde gå med i hans fan-club... :) Om jag hinner ska jag även dansa lite dansmatta, men jag tvivlar på att jag kommer ha tid med det.

Bless och Glad Påsk!// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0