5/3-08

Detta har varit en flummig dag. Allt började med att vi på biologilektionen skulle göra en "teater". Vi jobbar just nu om matspjälkningen och min lärare ville att vi skulle göra ett litet typ drama om vad som händer när maten går genom hela systemet från munnen till.... bajset :) Halva klassen fick vara näringsämnen och andra halvan var olika kroppsdelar. Vissa var tänder, andra var enzymer och en del var typ kolhydrater och fetter. Det låter kanske inte så flummigt, men jag glömde berätta att vi spelade detta i trapphuset. Munnen var på våning 4 och ändtarmen vid ytterdörrarna mellan våning 1 och 2. Kroppsdelarna fick placera ut sig på den våning de skulle vara och sedan sprang "maten" från fyran och neråt medans de blev sönderdelade av "kroppen". Av någon anledning skrek alla värsta krigsvrålet medan de sprang. Det var sjukt kul och rätt flummigt.

På lunchrasten fortsatte flummet. Mina kompisar lekte någon form av lek som gick ut på att man var två och två och den ena höll i den andras arm. Sedan sprang båda genom korridoren. Det roliga i den leken var att den ena personen blundade och sprang. Av skriken att döma var det ganska läskigt :) Sedan satte vi oss ovanpå skåpen fem tjejer och en av våra kompisar tog ett kort på oss där. Skumt skumt.

Mattelektionen efter lunch var en enda stor skrattfest. Jag och två kompisar satt längst bak i klassrummet och bara totalgarvade. Maria gjorde konstiga miner och Elisabeth vet jag inte vad hon gjorde, men kul var det! Förhoppningsvis störde vi inte några andra, men det är tyvärr inte så troligt... :) Hehe...

Något som däremot inte är så roligt är att jag har både franska diagnos och samhällskunskapsprov imorgon. Så den här tiden jag skriver detta borde egentligen ägnas åt plugg... Jag ska åka och dansa om en halvtimma, så tur att jag ska sluta nu då!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0