Uppdatering

Jag känner att det behövs en uppdatering om vad som händer. Jag har skickat iväg ett mejl till alla föräldrar i klassen med info om vår soaré. Den inbjudan blev fett snygg! En mörk bakgrund med en lila spotlight och ljust gul text ovanpå. Jag blev grymt nöjd! Jag fick idag svar på det mejlet från några föräldrar. De tyckte att det var jättebra :) Överskriften var One night only och någon kommenterade att det är skoj med engelska i vardagssvenskan, men att det hade varit ännu roligare om det hade stått något på isländska eftersom vi ska på klassresa til Island. Det tyckte jag var kul! På tal om klassresan träffade vi en islänning i fredags kväll. Han pratade svenska men med en accent. Bland annat sa han og istället för och. Han pratade om Island, hur islänningar är och vad man ska göra på Island. Det var trevligt, men det slutade vid halv tio, så jag, pappa och lillsyrran fick åka kommunalt hem från Gamla Stan klockan tio en fredagskväll. Då är man faktiskt glad att man inte är ensam. Jag tror inte att det skulle vara någon fara egentligen, men jag skulle inte känna mig särskilt trygg på Centralen en sen fredags- eller lördagskväll. Tur att man inte åker till stan själv då :)

Igår hade vi soarérep. Vi övade dansen som jag och Elisabeth har gjort och alla solonummer. Jag var ansvarig för att aulan såg bra ut när vi gick, så jag var kvar till 18.30. Vi hade sagt att vi skulle köra till senast halv sex, men det blev längre. Jag tror att soarén kommer bli grym! Vi har sjukt snygg ljussättning och en hel del olika nummer. Vi kommer bli tvugna att sälja öronproppar, för några killar har ett band som spelar grymt starkt! Det är jättebra, men starkt. De är bara tre personer, en sångare, en gitarrist och en trummis, men det låter en hel del ändå :) När de repade blev jag imponerad av hur bra de var! Sångaren, Fabian, sjöng med en helt annan röst än jag trodde han hade. Han kommenterade det med att det bara är i skolan som han inte sjunger med sin "rockröst". Tur för vår musiklärare :)

Idag övade vi dans igen. Alla i klassen har varit jätteduktiga och lärt sig sjukt fort, men idag var det tre killar som "strejkade" lite. De var trötta och ville inte dansa, helt enkelt. Jag var lite irriterad på dem, men det gick över när vi dansade. Jag kan inte vara arg när jag dansar. Efteråt kom en av killarna fram och ville att jag skulle lära honom något steg, och vid det laget var han nog förlåten :) Sedan hade vi ingen musiklektion, så vi slutade en halvtimma tidigare. Det var jätteskönt. Nu ikväll var jag på min lillasyrras cabaret. Hon går i fyran och alla fyror i hennes skola hade en liten show med sång, dans och lite gymnasik. Det var en tjej som gjorde en rondat och två flick-flackar i en serie! Hon var elva år! Jag gick på gymnastik i sju år, men hade svårt för att stå på händer en längre tid. Jag gick i och för sig från att jag var fyra till elva, men ändå. Förutom det var det väl medelmåttig klass på showen. De går ju i fyran, och då låter det lite sådär. Men när alla tjejer skulle sjunga Celine Dions "My heart will go on" lät det bättre än jag trodde.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0