Regn.

Just nu sitter jag här i mitt kyliga rum och tittar på regnet som faller utanför mitt fönster. Det är typ 12°C ute och jag har varit i stan. Det var rätt kyligt och det spöregnade. Därför tog jag paraply och gummistövlar! Det var rätt kul att gå runt på Drottninggatan i gummistövlar som jag dessutom hade stoppat ner jeansen i. Jag tror att det var några som tittade lite men det var inte så farligt :) Jag såg tre personer till som hade gummistövlar! Pappa tyckte att det var för trist väder för att åka och shoppa men det tyckte inte jag. Jag behövde köpa en födelsedagspresent till min lillasyster, och jag behövde få komma ut lite. Jag ska inte säga här vad jag köpte (man vet ju aldrig om hon läser), men det var väldigt fint.
   Jag var borta i fyra timmar och på slutet blev det ganska kallt så jag köpte en kaffe på Seveneleven. Det värmde, precis som brownien som jag råkade köpa samtidigt :) Men mer än så handlade jag faktiskt inte! Jag måste dra ner på utgifterna nu. Anledning: jag ska köpa en systemkamera!!!!!!!!!!!!!!!!! En Nikon D60, för att vara exakt!!! Jag berättade ju att jag ville ha en D40, men den är slut överallt. Men pappa kom på att hans bror (min farbror) har börjat på ett nytt jobb. Han jobbar med reklam, och de ska göra reklam för Nikon! Pappa ringde honom och frågade om han kunde få köpa en kamera billigare av Nikon, och det kunde han. Så jag ska då köpa den av honom! Den kostar 4.300 men mamma och pappa betalar typ 1.000 kr. JIPPIE!!!!!! Den ska komma någon gång den här veckan! Min pappa jobbar på Elektroskandia, som säljer vitvaror, och vi gjorde likadant när farmor och farfar skulle köpa ny tvättmaskin. Det blir billigare, för min kamera skulle kosta runt 5.000 i butik. Nu är jag lycklig!

Tyvärr kommer jag inte kunna hämta ut den den här veckan. Imorgon bitti åker jag, pappa och lillsyrran nämligen till Finland. Min farmor och farfar är därifrån och när vi var mindre brukade vi åka till staden Ekenäs typ varje sommar med dem. Nu var det ett tag sen. Finlandsfärjan går kl. 07.10 imorgon och vi kommer behöva vara vid kajen en timma innan!! Vi kommer dö! Som tur är har vi en hytt så att vi kan sova lite. Farmor och farfar åker typ idag så de kommer vara där innan oss. Vi ska åka och bada någon dag har jag och syrran bestämt.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0