Smakprov på min poetiska talang (?)...

För varje dag du söker mig

går jag längre bort.

Jag har gått så långt

att du aldrig kan finna mig.

Det du ser är ett spöke

för jag är i själva verket inte här.


Jag försvinner från dig.

Inte för något du gjort,

inte för något du sagt.

Inte för en förolämpning,

inte för ett gräl.

Bara för att du söker mig,

för att du inte kan glömma mig.


Om du skulle finna mig

skulle du inte släppa mig.

Därför går jag längre bort

för varje dag du söker mig.
 


(Kände för att publicera denna dikt, en av dem jag är mest nöjd med)


Kommentarer
Postat av: Drömmarbarn

Den är jättefin:)

2008-01-27 @ 09:35:37
URL: http://drommarbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0