Skolstart!

Igår började min vårtermin igen. När höstterminen börjar har man alltid runt en vecka utan schema, när man bara flummar runt. Men så är det aldrig på våren. Då är det pang på som gäller. Jag hade i och för sig sovmorgon, som alltid på tisdagar, så det var ganska skönt. Men sen körde vi igång som vanligt. Men det är skönt att ha något vettigt att göra igen... :D 

Man kan ju "fira" skolstarten på olika sätt. Två av mina kompisar, Anton och Fabian, hade sovit över hos Fabian natten till skolstarten. Eller sovit över var väl fel term, för de sov nämligen ingenting. De var vakna hela natten, och det visade sig dagen efter. Båda två var helt döda! Anton somnade t o m på musiken. Helt plötsligt föll hans huvud ner och killen som satt bredvid knuffade till honom. När det inte hjälpte (!) gav han Anton en hårt stöt i sidan och Anton vaknade direkt. Jag bestämde mig för att inte tycka synd om dem men lyckades inte. Fast jag måste säga att det kanske inte var det smartaste att göra när man börjar skolan : )

Nu har jag läxor och plugg att göra. Kemiprov på onsdag och matteprov nästa måndag och tisdag! Vi har matteprov två dagar i rad. Första dagen gör vi delen för att få G och andra dagen gör vi VG/MVG-delen. Det är ganska skönt att det inte blir allt på samma gång.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0