Händelser 27/1-08

Jahaja, så var det dags för den dagliga rapporten över dygnets händelser. Idag har jag:

- Drömt underligt (se föregående inlägg)
- Varit på Söder
- Träffat en kompis (på Söder)
- Köpt jeans (som även förmodligen kan användas som tält)

Jag tar en punkt i taget.

Punkt 1: hoppar jag över eftersom den redan är beskriven.

Punkt 2: Jag hade inget speciellt jag var tvungen att göra idag, så jag bestämde mig i morse för att åka in till stan. Jag åkte själv och var vid Södra Station runt 12. Sedan flanerade, promenerade, strövade, gick (kalla det vad du vill) runt på Söder. Jag kom först till Mariatorget och gick sedan i inrednings- och accessoarbutiker i en timma på Hornsgatan.

Punkt 3: När jag var på Hornsgatan ringde min kompis Malin och undrade om vi kunde hitta på något. Vi brukar ta en promenad på söndagar, så efter lite diskussion kom hon in till stan. Vi gick runt en stund och letade efter en bankomat som fungerade. Till slut hittade vi en, så jag tog ut pengar och sedan gick vi och åt lunch klockan halv tre.

Punkt 4: Efter lunchen gick vi in på Bikbok där Malin köpte en tröja. Jag hittade ett par jättesnygga jeans med hängslen, men de fanns inte i min storlek så vi gick därifrån och in på H&M. Det första jag tittar på är ett par jeans, och kärlek uppstår vid första ögonkastet. Jag kan beskriva dem så här: om man lägger dem platt på golvet är de 31cm (!) breda i fållarna :D. Alltså ganska stora. När jag kom hem och visade mamma dem frågade hon bara varför jag gör mig till mobboffer frivilligt :D. Hon är så skön! Hur som haver älskar jag dessa jeans. Jag har inte testat, men har en teori om att man skulle kunna tälta i dem :) Jag får väl testa någon gång.

Rapporten avlagd. Klart slut och över ;)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0