Äntligen dansad!

Har just varit och dansat ordentligt för första gången den här terminen. Det var så otroligt kul!! Jag dansar på ett ställe som heter Danscenter Stockholm som ligger på Söder. Jag har dansat streetdance (hiphop) i typ fem terminer, men nu fanns det inga kurser på bra tider för mig, så jag testar en ny dansstil. Den heter Jazzfunk och är en blandning av jazz och streetdance. Jag säger bara: jag har hittat hem! Jazzfunk är en perfekt dansstil för mig! Det är lagom mycket tung-gung från streetdancen och lagom mycket jazziga vändningar och hopp :D.

För övrigt har jag även gjort spontan-flum-yoga idag (älska ordet spontan-flum-yoga!). Egentligen skulle vi åkt skridskor på idrotten, men pga ett centimetertjockt täcke av regn över isen gick vi in istället. Tanken var att vi skulle spela lite lugn volleyboll, men en av mina klasskompisar kom på att en annan klasskompis hade gått på yoga i två veckor och att vi kunde ha det istället. Det var riktigt roligt!

Jag och ett par kompisar har även gått i raggsockor idag i skolan. Detta för att Elisabeths tunna tygskor blev dyblöta när vi gick över skridskobanan (som ju var täckt med vatten). Vi hade raggsockor för att ha i skridskorna, men vi använde dem i skolan istället och ställde in skorna i skåpet. Vilken befrielse för fötterna och vilken smuts under sockorna!

Dessutom spelade några killkompisar i aulan idag. Det var... ett bra försök. De var inte riktigt synkade, och sångaren hörde inte riktigt gitarristen, men jag tyckte ändå att det var kul att se dem :D

Ja, nu är det (äntligen?) slut för idag.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: elin

åh va kul att dansen blev bra! själv är jag typ död efter min egen...

2008-01-24 @ 20:43:55
URL: http://modisten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0